Google Font Tambah Katalog Ikonografi

 


Google Font telah melancarkan kemas kini dengan menambahkan katalog ikonografi di halamannya. Di samping itu, syarikat itu menukar logo yang menunjukkan huruf 'F' menjadi lebih segar dan kontemporari.


Google sebenarnya telah lama menawarkan katalog Font sumber terbuka dan terbuka. Kini, syarikat itu menambah ikonografi untuk membuat portal penemuan sehenti dan diharapkan dapat memberikan nilai lebih kepada penggunanya.


"Dan walaupun huruf dan watak telah berkembang dari penggambaran abstrak dari berbagai hal di dunia nyata, kami masih menggunakan bentuk abstrak untuk menyampaikan konsep dan idea setiap hari," tulis Bahan Google, seperti yang dipetik dari 9to5Google, Khamis (4/3/2021) .


Ini dilihat paling sesuai untuk antara muka pengguna dalam persekitaran digital. Google mengatakan, sebagai contoh, ikon 'X' telah dikenali secara universal untuk menutup atau membuang sebahagian dari apa yang dilihat pengguna di skrin.


"Anda mungkin juga pernah melihat kaca pembesar yang digunakan sebagai singkatan untuk" mencari "di mesin carian popular atau laman web lain," tambahnya.


Tidak menghairankan, Ikon Bahan adalah penambahan pertama untuk Font Google dengan lebih dari 2.000 ikon yang berbeza yang menggambarkan tindakan umum yang tersedia dalam lima gaya. Yaitu, penuh, digaris, bulat, dua warna, dan tajam.


Atas dasar sumber terbuka, ikon tersedia untuk dimuat turun atau sebagai Web Font melalui Font API di bawah lesen Apache 2.0. Rencananya, Google akan memberikan pilihan ikon sumber terbuka yang lain beberapa waktu nanti.


Sementara itu, sebagai bagian dari penambahan ikonografi, Google Font merancang semula ikon yang muncul di header sisi dan sifat lain.


"Kami memutuskan untuk menjenamakan semula simbol monogram" F "kami dan mengubahnya menjadi sesuatu yang baru yang merangkumi inti pati produk & perkhidmatan yang ditawarkan oleh Google Font," katanya.


Logo baru kelihatan menggabungkan warna khas Google. Khususnya, terdapat sebilangan simbol dan bentuk ikonik yang menyatu, dengan warna memainkan peranan besar dalam membezakan semuanya.


"Tanda tangan visual baru memberi kami fleksibiliti reka bentuk yang lebih besar, serta inspirasi untuk penampilan dan nuansa UI secara keseluruhan untuk mencerminkan visi kami untuk masa depan Font dengan lebih baik," katanya menyimpulkan.

Google Font Tambah Katalog Ikonografi Google Font Tambah Katalog Ikonografi Reviewed by thecekodok on 8:19:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.