Google Mempersembahkan Telur Paskah di Lajur Carian untuk Menyambut Hari Pi 2021

 


14 Mac sering disambut sebagai Hari Pi. Seperti yang diketahui umum, Pi adalah pemalar matematik yang menggambarkan nisbah lilitan bulatan dengan diameternya.


Menyambut Hari Pi tahun ini, Google mengeluarkan telur paskah dalam bentuk permainan mini di mesin cariannya. Seperti yang diketahui, Pi mempunyai nilai yang diiktiraf 3.14, tetapi nilai sebenarnya lebih panjang dari itu.


Nah, dalam permainan mini ini, Google mengajak pemain untuk mengetahui nombor lain dari Pi yang telah diketahui selama ini. Dipetik dari Phone Arena, Isnin (15/3/2021), yang harus anda lakukan hanyalah mencari kalkulator, menulis persamaan matematik, atau kata Pi di bidang carian.


Selepas itu, modul kalkulator akan muncul di bahagian paling atas carian. Tetapi yang membezakannya, ada simbol Pi di sudut kanan atas yang berkilau.


Klik ikon untuk mula bermain permainan mini ini. Secara garis besar, anda hanya perlu menaip semula jumlah digit nilai Pi yang muncul di kalkulator.


Setiap kali anda berjaya menaip semula nilai Pi yang muncul, satu nombor akan ditambah. Walaupun sederhana, permainan ini boleh dimainkan untuk menghabiskan masa atau hanya ingin mengetahui nilai Pi dengan lebih banyak digit.


Google sendiri tidak mengatakan kapan permainan mini ini akan hilang dari mesin pencari, tetapi kemungkinan permainan ini hanya akan berlangsung sehari. Jadi, anda boleh mencubanya hari ini.


Google Mempersembahkan Telur Paskah di Lajur Carian untuk Menyambut Hari Pi 2021 Google Mempersembahkan Telur Paskah di Lajur Carian untuk Menyambut Hari Pi 2021 Reviewed by thecekodok on 5:05:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.