Google Meneroka Kemungkinan Pengeluaran Pixel di India

 


Google merancang untuk membawa lebih banyak peranti Pixel ke India dalam masa terdekat, dan sedang mengkaji kemungkinan untuk menghasilkannya di sana.

Seorang eksekutif Google mengatakan bahawa mereka akan membawa sebilangan besar pengganti Pixel 4a di India, tentu saja setelah peranti dilancarkan - mungkin pada bulan Jun 2021.


Selain itu, Google juga dikatakan sedang meneliti kemungkinan menghasilkan Pixel di India. Produksi ini ditujukan untuk penjualan di India dan juga untuk eksport



Pada tahun 2020, Google meningkatkan jumlah stok Pixel 4a di India, yang dikatakan laris kerana harganya yang 'agresif'. Mereka menyedari bahawa Pixel 4a dijual dalam kelas harga yang memiliki pasar yang sangat besar, yaitu antara USD 412 dan USD 550.


Itulah sebabnya Google tidak melancarkan Pixel 4a 5G dan Pixel 5 di India, dan sebelumnya tidak melepaskan Pixel 4 dan Pixel 4 XL, walaupun alasannya berbeza. Duo Pixel 4 tidak dirilis kerana fitur Motion Sense yang tidak dapat digunakan di negara tersebut.


"Mengapa kita melepaskan telefon mahal ketika orang India tidak dapat menggunakan 5G. Kos perkakasan (tinggi) menghalang varian 5G dilancarkan di India," kata eksekutif itu.


Baiklah, untuk tahun 2021 Google merancang untuk meningkatkan bahagian pasarannya secara global melalui pasaran India. Salah satu cara untuk melakukannya adalah dengan membawa sebilangan besar penerus ke Pixel 4a di India.


"Cita-cita kami adalah tersedia di segmen harga yang lebih banyak di pasaran mudah alih India. Kami juga ingin memainkan nilai jenama di segmen mudah alih. Kesedaran mengenai Pixel sudah ada di pasaran hari ini," tambahnya.


Untuk tahun 2021 ada sejumlah rumor mengenai Pixel baru yang akan dirilis. Salah satunya adalah ponsel Pixel dengan layar lipat, yang dilaporkan akan menggunakan layar OLED 7,6 inci dan dipesan dari Samsung Display.


Sebelumnya pada bulan Ogos 2020, Google membocorkan dokumen yang menyenaraikan barisan Pixel yang telah dilepaskan dari Pixel 2 ke beberapa nama model yang belum diluncurkan.


Dalam senarai itu, terdapat tiga Pixel lain yang sedang dibangunkan. Ketiga-tiga Pixel mempunyai nama kod 'raven', 'oriole', dan 'passport'. Dari ketiga kod tersebut, pasport disyaki sebagai telefon bimbit dengan skrin lipat. Ini merujuk kepada nama kod yang merupakan pasport yang menggambarkan objek yang dilipat.


Ini bukan kali pertama khabar angin muncul bahawa Google akan mengeluarkan telefon bimbit dengan skrin yang boleh dilipat. Mereka bahkan sebelumnya mengakui bahawa mereka mengembangkan telefon bimbit dengan layar lipat, tepatnya pada tahun 2019, setelah Samsung merilis Galaxy Fold.


Tetapi pada masa itu Google mengakui mereka tidak terburu-buru untuk melepaskan peranti skrin lipat ke pasar kerana masih dalam tahap prototaip.

Google Meneroka Kemungkinan Pengeluaran Pixel di India Google Meneroka Kemungkinan Pengeluaran Pixel di India Reviewed by thecekodok on 9:23:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.