Google Menjemput Pengguna untuk Mendengarkan Dongeng melalui ruangan Digital


 Google juga memperingati Hari Dongeng Sedunia yang jatuh pada 20 Mac.


Kegiatan bercerita itu sendiri dianggap sebagai tradisi lisan yang membolehkan manusia menurunkan nilai dan budaya dari generasi ke generasi.


Seiring dengan kehadiran teknologi yang dapat menjadi kaedah mendidik dan memberi inspirasi, Google mengajak orang ramai untuk memperingati Hari Dongeng Kedua di ruang digital.


Berikut adalah pelbagai cara dan alat yang tersedia untuk membantu menaikkan semangat bercerita di mana sahaja, bila-bila masa.


YouTube menghidupkan keajaiban cerita rakyat Indonesia dengan inisiatif Fairy Tales di YouTube dan YouTube Kids.


Motivasi di sebalik siri YouTube "Fairy Tales, Ayo!" Ini adalah beberapa kisah rakyat yang mula dilupakan dari masa ke masa.


Untuk itu menghidupkan keajaiban cerita rakyat dan dongeng yang dilupakan melalui YouTube dan YouTube Kids untuk setiap orang di dunia.


Sejumlah tokoh berpengaruh juga dijemput untuk mengambil bahagian dalam inisiatif ini.


Pembantu Google boleh membantu dalam pelbagai cara. Contohnya, cari cerpen dan hiburan dengan menyebut / menaip ayat "Cerita waktu tidur", "Baca cerita sebelum tidur," "Saya ingin mendengar cerita sebelum tidur," hingga "Cerita Menakutkan".


Kemudian Pembantu Google akan membuka dan membaca cerita yang dipilih oleh pengguna.

Google Menjemput Pengguna untuk Mendengarkan Dongeng melalui ruangan Digital Google Menjemput Pengguna untuk Mendengarkan Dongeng melalui ruangan Digital Reviewed by thecekodok on 5:05:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.