Jam Tangan Apple Menyelamatkan Kehidupan Lelaki dari Terjatuh ke Tasik Ais

 


Terdapat banyak kisah tentang orang-orang yang nyawa mereka telah selamat berkat fitur Apple Watch seperti monitor degupan jantung atau monitor ECG yang dapat mengesan sesuatu yang salah dengan degupan jantung pengguna sehingga dapat dirawat oleh pegawai perubatan dengan lebih cepat.

Tetapi untuk kes terbaru ini sedikit berbeza kerana melibatkan pengguna yang jatuh ke dalam Ais.


Ini bermula ketika William Rogers sedang meluncur di sungai beku di New Hampshire, Amerika Syarikat tetapi dia jatuh ke dalam es. Nasib baik ketika kejadian itu dia menggunakan Apple Watch dan secepat mungkin dia menelefon 911 untuk meminta pertolongan.


Anggota bomba dihantar beberapa minit setelah menerima panggilan dari Rogers untuk menyelamatkan nyawanya.


Rogers mengatakan bahawa dia memberitahunya dengan menelefon 911 bahawa dia mungkin hanya mempunyai sekitar 10 minit sebelum dia tidak dapat lagi bertindak balas, kerana kemungkinan kesan hyportemia disebabkan kedudukannya di sebuah tasik beku.


Nasib baik pekerja penyelamat benar-benar cepat dan berjaga-jaga kerana hanya 5 minit setelah panggilan dibuat, ia tiba.


Ini bukan kali pertama ciri SOS Apple Watch menyelamatkan nyawa, ditambah dengan hakikat bahawa ia mempunyai LTE dan membenarkan panggilan telefon sangat membantu.


Di masa depan diharapkan Apple akan mula memasukkan lebih banyak alat perubatan ke dalam jam tangan dan akan ada lebih banyak cerita mengenai Apple Watch yang menyelamatkan nyawa di masa depan. Siapa sangka, alat boleh menyelamatkan nyawa penggunanya. Tetapi seiring kemajuan teknologi, itu adalah keperluan dan bahkan ciri yang diperlukan.

Jam Tangan Apple Menyelamatkan Kehidupan Lelaki dari Terjatuh ke Tasik Ais Jam Tangan Apple Menyelamatkan Kehidupan Lelaki dari Terjatuh ke Tasik Ais Reviewed by thecekodok on 3:35:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.