Kekuatan Vivo menguasai pasaran telefon pintar di Asia


Vivo menguasai pasaran telefon pintar Asia pada suku akhir 2020. Berdasarkan data Counterpoint, Vivo menguasai 15 peratus bahagian pasaran telefon pintar Asia berdasarkan jumlah penghantaran pada Q4-2020.

Sepanjang suku keempat 2020, penjualan Vivo menunjukkan keunggulannya di beberapa negara Asia-terutama Asia Tenggara. Merujuk kepada data dari Canalys, jenama telefon pintar yang beribu pejabat di Kota Dongguan, China menerajui bahagian pasaran di Indonesia, Malaysia dan Thailand.


Prestasi penjualan Vivo di peringkat global juga bergerak positif. Vivo termasuk dalam senarai 5 jenama telefon pintar terbaik di dunia, dengan pangsa pasar 8.6 peratus.


Di Indonesia, Vivo memperoleh 25 peratus pasar telefon pintar pada Q4-2020. Jika dibandingkan dengan Q ke Q, pangsa pasar Vivo meningkat dari 24 peratus pada Q3-2020. Selain itu, pada Q4-2020, hanya Vivo yang tidak mengalami pertumbuhan pertumbuhan penjualan yang negatif (YoY), berbanding dengan jenama lain dalam lima jenama telefon pintar terlaris di Indonesia.


"Sejak langkah pertama pengembangan Vivo ke pasar antarabangsa pada tahun 2014, Vivo terus memperluas jangkauannya di pasar Asia, termasuk India dan Indonesia. Kekuatan Vivo di pasar Asia telah menyumbang untuk mempercepat percepatan Vivo untuk menjadi satu jenama teknologi terkemuka di seluruh dunia, "komentar Pengarah Jenama Kanan. Vivo Indonesia Edy Kusuma dalam satu kenyataan bertulis, Selasa (16/3/2021).


Triplet Vivo V20, V20 SE, yang dilancarkan pada bulan September, diikuti dengan kehadiran Vivo V21 2021 memperkuat prestasi penjualan Vivo di segmen pertengahan. Sementara itu, produk dari barisan Seri-Y, termasuk Y20 dan Y51, yang merupakan produk teratas dalam segmen peringkat permulaan, masih menjadi tulang belakang penjualan Vivo di negara ini.


Tidak berpuas hati dengan pencapaian semasa, Vivo menekankan bahawa ia akan terus berinovasi untuk mempersembahkan telefon pintar yang dapat menjawab keperluan dan pilihan pengguna. Syarikat ini mengerahkan sembilan pusat R&D yang tersebar di Shenzhen, Dongguan, Nanjing, Beijing, Hangzhou, Shanghai, Taipei, Tokyo dan San Diego untuk mengembangkan teknologi yang relevan dengan keperluan pengguna, seperti sambungan 5G, kecerdasan buatan (AI), reka bentuk industri, fotografi, dan teknologi lain yang akan terus berkembang.

Kekuatan Vivo menguasai pasaran telefon pintar di Asia Kekuatan Vivo menguasai pasaran telefon pintar di Asia Reviewed by thecekodok on 7:29:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.