Membeli-belah dalam talian di Twitter, anda boleh!


 Twitter telah mengesahkan bahawa ia sedang menguji cara baru untuk menampilkan tweet yang akan mengarahkan pengguna ke pautan di halaman e-commerce. Ciri membeli-belah ini sudah ada di platform media sosial lain seperti WhatsApp, Facebook dan Instagram.

Dengan format Kad Twitter, syarikat itu kemudian akan memasukkan butang membeli-belah dan akan menyatukan butiran produk secara langsung ke dalam tweet termasuk nama produk, nama kedai dan harga produk.


Percubaan pertama kali dilihat oleh perunding media sosial Matt Navarra, dalam tweet dia berkongsi melihat ciri tersebut. Dia mengatakan bahawa ciri ini pertama kali ditemui untuk pengguna Android dari Qatar.


"Kad Twitter baru ini sedang diuji untuk tweet yang berisi pautan ke halaman produk di laman web kedai," tulis Matt Navarra di Twitter.



Walaupun tweet ini berfungsi baik sebagai iklan, Twitter telah mengesahkan bahawa ciri membeli-belah ini ditujukan untuk tweet organik yang berfokus pada e-commerce.


Format ini juga dianggap sebagai bagian potensial dari usaha Twitter untuk menjadi platform pembuatan kandungan. Di mana sebelumnya mereka juga telah berencana untuk memperkenalkan fitur langganan yang disebut Super Follow.


Dengan Super Follow, pengguna dapat memperoleh akses khas dari akaun yang mereka ikuti, seperti buletin, konten eksklusif, lencana sokongan, dan tawaran lain.


Sebelum ini, Twitter juga merancang untuk mula melabur dalam dunia e-dagang. Pada acara Investor Day, Bruce Falck, selaku Pemimpin Hasil Twitter, mengatakan bahawa pihaknya sudah mulai mencari jalan untuk menyokong perdagangan di Twitter.


"Kami tahu orang-orang datang ke Twitter untuk berinteraksi dengan jenama dan membincangkan produk kegemaran mereka. Sebenarnya, ada kemungkinan untuk melihat beberapa perniagaan yang telah mengembangkan cara kreatif untuk membolehkan penjualan di platform kami," jelas Falck.


"Permintaan ini memberi kami keyakinan pada kekuatan menggabungkan percakapan masa nyata dengan khalayak yang terlibat dan disengajakan. Bayangkan dengan mudah mencari, dan dengan cepat membeli, produk penjagaan kulit baru atau kasut panas dari jenama yang anda ikuti hanya dengan beberapa klik, "tambah Falck.

Membeli-belah dalam talian di Twitter, anda boleh! Membeli-belah dalam talian di Twitter, anda boleh! Reviewed by thecekodok on 2:36:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.