Mengejutkan! Juho Sarvikas Tinggalkan Nokia dan HMD


 Juho Sarvikas telah melepaskan jawatannya sebagai Ketua Pegawai Produk di HMD Global, setelah 15 tahun bersama Nokia dan HMD.

Nama Sarvikas selama 15 tahun terakhir memang dikaitkan dengan Nokia dan HMD, dan telah menjadi tokoh penting dalam kebangkitan Nokia dalam bidang telefon pintar.


Pada bulan Jun 2020, Sarvikas diberi tanggungjawab sebagai Wakil Presiden HMD Amerika Utara, di mana dia menguruskan hubungan dengan pengendali mudah alih dan rakan ekosistem. Dia juga bertanggung jawab untuk pengembangan rangkaian produk Nokia.



Uniknya, pengunduran diri Sarvikas hampir dengan pelancaran tiga telefon Nokia baru, yang akan dilancarkan pada 8 April. Ketiga-tiga telefon bimbit itu adalah G10, X10, dan X20.


Tidak ada banyak maklumat mengenai ketiga-tiga telefon, tetapi khabar angin beredar bahawa G10 akan menggunakan sistem Mediatek Helio P22 pada cip (SoC), dan akan dijual dengan harga yang cukup murah iaitu 140 euro.


Sementara itu, X10 dan X20 juga termasuk dalam kategori tahap masuk, kerana mereka menggunakan Snapdragon 480 SoC, yang merupakan SoC tingkat masuk dari Qualcomm.


Masih belum diketahui di mana Sarvikas akan mendarat setelah meninggalkan Nokia dan HMD. Juga tidak jelas apakah dia masih akan hadir ketika HMD mengeluarkan tiga telefon bimbit Nokia baru pada bulan April.


"Setelah 15 tahun hebat dengan Nokia dan HMD, saya membuat keputusan yang sukar bahawa sudah tiba masanya untuk saya terus maju. Saya sangat bangga dengan pencapaian bersama kami dan mengetahui bahawa kejayaan telefon bimbit HMD dan Nokia akan berterusan. untuk berita mengenai telefon bimbit Nokia. Terima kasih. cintakan segalanya, "tulis Sarvikas dalam catatan di Twitter.

Mengejutkan! Juho Sarvikas Tinggalkan Nokia dan HMD Mengejutkan! Juho Sarvikas Tinggalkan Nokia dan HMD Reviewed by thecekodok on 6:05:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.