Mi 11 disebut panas, ini adalah penjelasan Xiaomi


 Sejumlah ulasan mengatakan bahawa Mi 11 adalah telefon bimbit dengan Snapdragon 888 yang sangat panas. Bagaimana Xiaomi menjelaskan?

Xiaomi sendiri baru saja melancarkan Mi 11, dan dalam sidang media maya yang diadakan pada hari Selasa (16/3/2021),  Xiaomi  mengeluarkan pernyataan mengenai pemanasan berlebihan pada Mi 11.


Menurutnya, Snapdragon 888 kini merupakan chip dengan seni bina terpantas dan paling canggih ketika ini. Kemudian, pelepasan cip ini tidak terlalu lama, akibatnya, masih memerlukan masa untuk mengoptimumkan antara kecekapan kuasa dan prestasi.


Dari perspektif kami, teknologi ini masih baru, dan merupakan seni bina terpantas dan paling canggih. Namun, ia masih memerlukan masa untuk mengoptimumkan keseimbangan antara kecekapan kuasa dan prestasi.


Selain itu, ada faktor lain,  yang menjadikan Mi 11 ini panas. Itulah suhu di persekitaran di mana telefon bimbit diuji. Sekiranya suhu persekitaran panas, sudah tentu telefon juga akan menjadi lebih panas.


Suhu persekitaran yang tinggi juga memberi kesan, seperti di Asia Tenggara di mana suhu luar boleh mencapai 40 darjah


Tetapi untungnya kerana Xiaomi adalah syarikat pertama yang mengeluarkan telefon pintar dengan Snapdragon 888, mereka memiliki lebih banyak masa untuk mengoptimumkan prestasi Snapdragon 888 pada Mi 11.


Kami memiliki banyak waktu untuk mendapatkan masukan dari pengguna mengenai Mi 11. Kami juga terus bekerja dengan Qualcomm untuk memaksimumkan prestasi Snapdragon 888 pada Mi 11


Seperti diketahui, Mi 11 Mi 11 adalah telefon bimbit pertama yang menggunakan Snapdragon 888, 8GB / 12GB RAM, penyimpanan 128GB / 256GB, dan memiliki layar 6.81 inci QHD + 120Hz AMOLED. Sementara itu, kamera utama mempunyai resolusi 108 megapiksel yang mempunyai ukuran sensor 1 / 1.33 ".


Mengenai kamera, di belakang terdapat tiga kamera yang terdiri dari kamera utama 108 megapiksel, kamera ultrawide 13 megapiksel, dan kamera makro 5 megapiksel. Walaupun kamera depannya berukuran 20 megapiksel, kamera disimpan dalam lubang lubang di layar.

Mi 11 disebut panas, ini adalah penjelasan Xiaomi Mi 11 disebut panas, ini adalah penjelasan Xiaomi Reviewed by thecekodok on 6:23:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.