Nokia, Ericsson, Sony, dan Oracle Tarik diri dari MWC 2021

 


Nokia, Sony dan Oracle mengesahkan bahawa mereka tidak akan muncul di Mobile World Congress (MWC) tahunan di Barcelona, ​​Sepanyol, pada tahun 2021.


Ini kerana masih ada kebimbangan mengenai penyebaran Covid-19 yang tinggi di sejumlah negara di dunia.


Ericsson adalah salah satu syarikat teknologi pertama yang mengesahkan bahawa ia tidak akan menghadiri acara MWC 2021 yang dirancang untuk diadakan dari 28 Jun 2021 hingga 1 Julai 2021.


Keputusan Ericsson untuk kehilangan MWC 2021 juga diikuti oleh syarikat lain. Dikutip oleh Gizmochina, Jumat (12/3/2021), Nokia juga memutuskan untuk berhenti dari acara MWC tahun ini.


Dalam satu kenyataan syarikat itu mengatakan, "setelah dipertimbangkan dengan teliti, Nokia memutuskan untuk tidak hadir secara fizikal di MWC 2021. Kesihatan pekerja, pelanggan dan rakan kongsi kami sangat penting bagi kami."


"Memandangkan acara itu akan dihadiri oleh pihak-pihak dari berbagai negara di dunia, dan pelancaran vaksin global masih dalam tahap awal, kami telah mempertimbangkan keputusan untuk berpartisipasi hanya dalam acara MWC 2021 maya," kata Nokia.


Pekerja membaiki poster yang mengumumkan Mobile World Congress (MWC) 2020 di lokasi pameran di Barcelona, ​​Sepanyol, Selasa (11/2/2020). Syarikat teknologi yang menarik diri dari MWC 2020 termasuk Facebook, Intel, Ericsson, AT&T, Sprint, Sony, Mediatek, Vivo dan LG. (Foto AP / Emilio Morenatti)

Selain dari Ericsson dan Nokia, syarikat lain seperti Sony Mobile dan Oracle juga telah mengesahkan bahawa mereka tidak akan menghadiri Kongres Dunia Mobile secara fizikal.


Mereka juga memberi alasan yang sama, iaitu mereka tidak mahu membahayakan pekerja dan pengunjung virus Covid-19.



Pada tahun 2021, Persatuan GSM (GSMA) sebagai penganjur MWC mengatakan bahawa mereka akan mengadakan WMC 2021 pada bulan Jun.


Ketua Pegawai Eksekutif GSMA, John Hoffman, mengatakan dia berharap sekitar 50,000 orang dari seluruh dunia akan datang ke Barcelona untuk menghadiri acara MWC.


"Kami rasa akan lebih baik jika semua orang yang hadir telah divaksinasi, tetapi kami tidak dapat mengandalkannya pada tahun 2021," katanya kepada Mobile World Live.

Nokia, Ericsson, Sony, dan Oracle Tarik diri dari MWC 2021 Nokia, Ericsson, Sony, dan Oracle Tarik diri dari MWC 2021 Reviewed by thecekodok on 4:41:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.