OnePlus Akan Melancarkan Smartwatch pada 23 Mac 2021

 


Penantian untuk pelanggan OnePlus untuk produk smartwatch nampaknya akan berakhir.


Sebabnya, syarikat itu diketahui telah berkongsi pengumuman pelancaran smarwatch mereka melalui akaun Twitter rasminya.


Tidak sampai dua minggu, tepatnya pada 23 Mac 2021, OnePlus akan mengeluarkan peranti smartwatch.


Dikutip dari Wareable, Ahad (14/3/2021), dalam video yang dimuat naik di Twitter, syarikat itu nampaknya menulis "Anda memintanya, anda mendapatkannya".


Mengenai penampilan jam tangan pintar OnePlus, sepertinya itu akan bulat dengan tali bertekstur, walaupun masih menjadi spekulasi hingga 23 Maret. Sistem operasi yang tidak disahkan juga membenarkan peranti menjalankan Wear OS.


Sebelumnya, dalam wawancara dengan Input Mag tahun lalu, CEO di OnePlus, Pete Lau mengesahkan adanya smartwatch dan bercakap mengenai bekerja dengan Google.


"Wear OS pasti mempunyai ruang untuk peningkatan. Apa yang kami cuba lakukan adalah bekerjasama dengan Google untuk berusaha meningkatkan hubungan antara ekosistem telefon pintar Wear OS, Android TV dan Android untuk mewujudkan interoperabiliti peranti yang lebih baik di seluruh ekosistem, "kata Lau.


Dia menambahkan bahawa langkah itu adalah usaha untuk pengembangan yang sedang dicoba oleh syarikat.


"Ini adalah sesuatu yang dilihat sangat positif dari pihak Google juga, jadi ini adalah arah yang ingin kami kembangkan, tetapi kami tidak memiliki lebih dari yang dapat kami bagikan sekarang," kata Lau.


Untuk makluman, jam tangan pintar OnePlus pertama kali dilaporkan pada tahun 2014, tetapi projek ini ditangguhkan kerana minat pada jam pintar pada masa itu.


Namun, pada masa ini, keadaan pasaran lebih rancak dan di pasaran beberapa syarikat telefon pintar telah mengeluarkan produk jam tangan pintar seperti Huawei, Oppo, dan Realme, Xiaomi.

OnePlus Akan Melancarkan Smartwatch pada 23 Mac 2021 OnePlus Akan Melancarkan Smartwatch pada 23 Mac 2021 Reviewed by thecekodok on 4:48:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.