OPPO Reno5 F Open Flash Sale di Lazada, Lihat Spesifikasi

 


Membawa jargon 'Picture Life in Speed', OPPO secara rasmi melancarkan peranti unggulan terbarunya melalui OPPO Reno5 F. Peranti ini didakwa mempunyai prestasi tinggi pada kelajuan yang lebih tinggi daripada pendahulunya dan dilengkapi dengan pelbagai teknologi terkini untuk menyokong pelbagai keperluan anak muda.

OPPO menawarkan pelbagai fitur canggih untuk memenuhi keperluan pengguna, seperti ciri kamera baru dan juga reka bentuk elegan dengan konsep lampu aliran .Reka bentuk dengan warna-warna yang bergaya dan bergaya. Bukan hanya itu, OPPO Reno5 F menghadirkan bateri berkapasiti tinggi dan 30W VOOC Flash Charge, serta teknologi permainan yang mampu memenuhi harapan pengguna.


OPPO Reno5 mempunyai reka bentuk yang anggun dan cantik dengan ketebalan 7.8mm dan beratnya hanya 172g. Dimensi langsingnya dengan penutup bateri reka bentuk 3D yang melengkung menjadikan OPPO Reno5 menonjolkan kesan nipis dan moden.


Telah diketahui bahawa penutup bateri OPPO Reno5 setebal 0,55 mm, sementara layar menghilangkan haba melalui kehadiran plat grafit tipis 0.1mm. OPPO Reno5 F juga meningkatkan daya tahan kekuatan dengan mengoptimumkan komponen motherboard dan memperkuat perlindungan komponen struktur.


OPPO Reno5 F juga muncul untuk menjawab permintaan pengguna setia dengan menawarkan warna yang akan menjadi trendetter. Atas sebab ini, OPPO memperkenalkan konsep Flowing Light Design yang menambahkan kedalaman pada warna bahagian belakang.


Dari segi layar, OPPO Reno5 F dilengkapi dengan AMOLED 6,43 inci yang mempunyai peratusan skrin ke badan 90,8%, dengan paparan satu lubang yang lebih besar daripada layar tetes air. OPPO Reno5 F juga dilengkapi In-Display Fingerprint 3.0 yang dapat membuka kunci peranti dengan cepat, serta teknologi AI Eye Comfort All-day untuk memberikan tahap kecerahan 4096 untuk mengurangkan kesan keletihan mata.


Terdapat juga teknologi Sunlight Screen dan Moonlight Screen yang memberikan keselesaan kepada pengguna ketika berhadapan dengan OPPO Reno5 F pada siang dan malam. OPPO Reno5 F juga dilengkapi dengan Lampu Latar AI yang secara automatik menyesuaikan tetapan lampu latar sepanjang hari dengan mempelajari bagaimana pengguna menyesuaikan kecerahan secara manual dalam keadaan pencahayaan yang berbeza.


Prestasi OPPO Reno5 F dilengkapi dengan perkakasan yang dioptimumkan dengan pelbagai teknologi baru, salah satunya ialah 30W VOOC Flash Charge 4.0 yang dapat mengecas OPPO Reno5 F dengan cepat. Sebagai gambaran, caj 5 minit akan membolehkan anda menonton Youtube selama 2.9 jam. Peranti ini juga dilengkapi dengan kapasiti bateri 4310 mAh yang besar dengan jangka hayat bateri yang cukup untuk bertahan seharian.


Di samping itu, prestasi OPPO Reno5 F disokong oleh pemproses MediaTek Helio P95 Octacore yang kuat yang berjalan pada 2 ARM Cortex-A75 Prime Cores dan mampu beroperasi dengan kelajuan 2.2GHz. 6 ARM Cortex-A55 Efficiency Cores yang juga boleh beroperasi sehingga 2.0GHZ.


Dengan sokongan ini, OPPO Reno5 F dapat memperlihatkan prestasi peranti yang memberikan masa permulaan aplikasi yang lebih pantas, sentuhan skrin yang lebih responsif, dan mengurangkan risiko ketinggalan.


Prestasi OPPO Reno5 F juga menyokong aktiviti permainan remaja, salah satunya melalui fitur Game Focus Mode eksklusif yang dapat menyekat semua pemberitahuan termasuk panggilan, isyarat, dan bahkan petunjuk kelantangan di layar. Terdapat juga ciri-ciri Mode Pintasan Permainan, Tetingkap Permainan Mengambang, dan Pesan Layar Peluru yang dapat menambah pengalaman selesa para pencinta permainan ketika bermain di telefon pintar mereka.


Peranti telefon pintar OPPO tidak ketinggalan keupayaan fotografi yang unggul, terutamanya dalam siri Reno5. Oleh itu, OPPO Reno5 F menghadirkan kamera yang disokong oleh kecerdasan buatan untuk memudahkan pengguna merakam pelbagai momen istimewa dalam hidup.


Di bahagian belakang, Kamera Quad 48MP utama akan menangkap momen berharga pengguna. Kamera ini juga dilengkapi dengan kamera sudut lebar 8MP, kamera makro 2MP, dan mono 2MP. Untuk keperluan selfie, OPPO Reno5 F mempunyai kamera depan 32MP yang dapat menangkap selfie yang lebih baik.


OPPO Reno5 F juga dilengkapi dengan fitur Potret Warna AI sehingga pengguna dapat menjadikan subjek foto lebih menonjol dengan permainan pengasingan warna. Fungsi ini juga dapat menjadikan warna latar hitam dan putih, dan menjaga warna orang atau sekumpulan orang dalam foto atau video tampak semula jadi dengan warna yang sebenarnya.


Di samping itu, peranti ini juga dilengkapi dengan fitur Dynamic Bokeh yang akan menambahkan kesan bokeh yang meregangkan cahaya ke garis bergerak dinamik, sambil mengaburkan perincian latar belakang. Dengan ciri ini, subjek foto akan dioptimumkan dengan algoritma HDR cahaya rendah dan penyesuaian warna untuk membuatnya menonjol.


Kamera depan OPPO Reno5 F juga dilengkapi dengan ciri kecantikan khas AI Beautification 2.0 yang disesuaikan dengan pilihan pengguna . Ciri ini dapat mengesan alat solek yang ada secara automatik seperti gincu, kemudian memaparkan kesan yang disesuaikan.


OPPO Reno5 F juga mewarisi ciri fotografi dan videografi yang khas dari siri Reno, seperti Video Dual-view, Video Monochrome, AI Scene Enhancement dan Night Flare Portrait.


Peranti ini menawarkan sekumpulan fitur yang lebih lengkap untuk pengguna merealisasikan kreativiti melalui foto dan video. Serta mempersembahkan aplikasi penyuntingan video SOLOOP untuk memberi pengguna pilihan dengan mudah mengedit video berkualiti tinggi melalui templat video dan pelbagai fungsi penyuntingan berkualiti profesional.


Kelebihan OPPO Reno5 tidak berhenti di situ, kerana peranti ini juga menawarkan pelbagai kelebihan dari segi produktiviti melalui sistem operasi berasaskan Android 11. Terdapat juga fitur Nearby Sharing yang membolehkan pengguna berkongsi dokumen dengan cepat dengan pengguna OPPO lain di kawasan sekitar. Pengguna juga dapat membuat tangkapan skrin dan menterjemahkan kandungan dengan serta-merta dengan Terjemahan Tiga Jari bekerjasama dengan Google Lens.


OPPO Reno5 F juga memperkayakan perantinya dengan keselamatan melalui ciri Safe Safe yang menawarkan penyelesaian untuk pengguna yang sering kehilangan peranti mereka. Melalui ciri ini, pengguna dapat mengakses HeyTap Cloud untuk mengambil data peribadi mereka dari peranti yang hilang.


Selain itu, pengguna juga dapat mengamankan konten dan aplikasi perangkat mereka melalui fitur App Lock. Dengan teknologi ini, pengguna akan memiliki kendali penuh terhadap aplikasi mana yang dapat atau tidak dapat diakses oleh pengguna lain. Terdapat juga fitur Screencast Privacy Shield yang dapat membatasi pemberitahuan dan pesan pemberitahuan, fitur ini juga dapat menyaring pesan yang tidak seharusnya ditampilkan di layar ketika Anda memproyeksikannya ke layar proyektor atau TV.


Anda boleh mendapatkan semua kelebihan peranti OPPO Reno5 F ini dalam program penjualan kilat e-commerce Lazada  Jualan Kilat sah dari 27 Mac hingga 1 April. Sepanjang tempoh penjualan kilat ini, anda boleh mendapatkan hadiah tambahan dalam bentuk Kotak Hadiah 3in1 terhad yang terdiri daripada fon telinga tanpa wayar, gelang pintar dan pemegang telefon.


OPPO Reno5 F Open Flash Sale di Lazada, Lihat Spesifikasi OPPO Reno5 F Open Flash Sale di Lazada, Lihat Spesifikasi Reviewed by thecekodok on 3:10:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.