Pameran Komik Con, E3, dan Anime Expo Live Dibatalkan pada tahun 2021


 Penganjur pameran Comic Con di San Diego baru saja mengumumkan, pada tahun 2021, pameran itu tidak akan diadakan secara langsung.


Ini adalah kali kedua Comic Con tidak bermain secara langsung dalam 50 tahun kebelakangan ini.


Pembatalan pertama adalah tahun lalu (2020), di mana Comic Con dibatalkan kerana pandemi Covid-19.


Walaupun begitu, penganjur masih mengadakan acara dalam talian pada 23-25 ​​Julai 2020. Pada masa itu pihak penganjur menangguhkan pameran langsung yang dirancang untuk diadakan pada November 2020.


Walau bagaimanapun, penganjur kemudian mengesahkan bahawa acara Comic Con akan ditangguhkan sehingga sekurang-kurangnya 2022. Penganjur juga telah menawarkan pembayaran balik.


Harap maklum, Comic-Con bukan satu-satunya pameran yang ditangguhkan. Jabatan Pelancongan Los Angeles juga mengeluarkan dokumen yang mengandungi tiga pameran utama dalam bidang permainan video dan anime yang juga ditunda.


Pameran yang dibatalkan adalah pameran permainan E3 dan Anime Expo.


Harap maklum, pameran permainan E3 biasanya menarik lebih daripada 60,000 pengunjung langsung. Sementara itu, Anime Expo dapat menarik lebih daripada 100,000 pengunjung.


Oleh itu, pembatalan ketiga-tiga pameran utama ini diharapkan dapat membawa kerugian besar dari segi pelancongan di wilayah berkenaan.

E3 2016 akan menjadi tempat yang tepat untuk muncul konsol baru. (Playstation.de)

Penganjur pameran E3, Entertainment Software Association (ESA), memberikan kebocoran. "Mengubah acara langsung menjadi acara maya," kata penganjur.


Sementara itu, Anime Expo, yang diadakan hampir pada tahun 2020, menarik lebih daripada 500,000 penonton. Nampaknya penganjur akan mengadakan acara maya yang serupa sekali lagi.


Baik penganjur E3 maupun Anime Expo secara teknikal mengesahkan bahawa acara langsung akan dibatalkan. Namun, pemerintah kota telah mempertimbangkannya.


Jurucakap ESA mengatakan bahawa ia akan mengulangi acara maya setelah ia mempunyai perincian rasmi.

Pameran Komik Con, E3, dan Anime Expo Live Dibatalkan pada tahun 2021 Pameran Komik Con, E3, dan Anime Expo Live Dibatalkan pada tahun 2021 Reviewed by thecekodok on 5:32:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.