Perubahan Tingkah Laku Penggunaan Kandungan Semasa Pandemik

 


Semasa pandemi Corona, ada perubahan dalam perilaku penggunaan kandungan oleh masyarakat, seperti yang diungkapkan oleh Dable dalam laporan terbarunya.

Dable adalah permulaan teknologi dari Korea Selatan yang mengesyorkan kandungan yang diperibadikan, seperti 'Kandungan yang mungkin anda sukai', diproses melalui teknologi data besar masa nyata dan diperibadikan.


Mereka mengeluarkan data mengenai perilaku penggunaan kandungan berdasarkan jantina, usia, dan peranti yang dimiliki oleh 50.4 persen lelaki dan 49.6 persen pengguna wanita. Taburan berdasarkan umur menunjukkan bahawa pengguna berusia 25 hingga 34 tahun berada di puncak dari segi tahap penggunaan kandungan, iaitu 35 peratus, diikuti oleh pengguna berusia 18 hingga 24 tahun dengan tahap penggunaan kandungan 28.6 persen.



Menariknya, wanita berusia 18 hingga 24 dan 25 hingga 34 berada di kedudukan pertama dan kedua dari segi penggunaan kandungan.


Mengenai peranti yang digunakan, 71.81% menggunakan kandungan melalui telefon bimbit dan 26.64% menggunakan PC. Penyemak imbas yang paling banyak digunakan adalah Google Chrome, baik pada PC 75.75% dan mudah alih 95.70%. Juga, sistem operasi (OS) yang paling banyak digunakan adalah Windows 92.51% untuk PC dan Android 96.09% untuk mudah alih, yang keduanya berada di tempat pertama.


Wabah wabah telah mengubah tingkah laku pengguna dalam memakan kandungan. Penggunaan kandungan dalam talian telah meningkat dengan ketara dan banyak kandungan yang dimakan oleh pengguna juga telah berubah. Dan ini semua memberikan peluang baru untuk industri media


Kami berharap landskap ini dapat membantu pemasar digital memahami transformasi dalam landskap media dan tingkah laku penggunaan kandungan, dan merancang strategi untuk persekitaran media baru. Dable akan terus memberikan maklumat yang berguna di masa depan

Perubahan Tingkah Laku Penggunaan Kandungan Semasa Pandemik Perubahan Tingkah Laku Penggunaan Kandungan Semasa Pandemik Reviewed by thecekodok on 3:45:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.