Putera Harry Menjadi Bos Startup

 


Setelah meninggalkan Kerajaan Britain, tindakan Putera Harry menarik perhatian lebih. Berita terkini mengatakan, sekarang dia adalah salah seorang bos startup..

Harry mendapat pekerjaan sebagai permulaan dari Silicon Valley yang bernama BetterUp yang bernilai USD 1 billion. Pada permulaan ini yang memberikan latihan dan nasihat profesional yang berkaitan dengan kesihatan dan perkembangan mental, Harry adalah Ketua Pegawai Kesan.


Harry berharap dia dapat menggunakan pengalamannya sendiri dalam membantu klien BetterUp dengan bimbingan proaktif untuk pengembangan peribadi, dan juga mencapai kehidupan yang lebih baik secara keseluruhan.



Dipetik dari The Guardian, Rabu (24/3/2021) ini adalah kedudukan formal pertama Duke of Sussex di sebuah syarikat swasta sejak dia mengundurkan diri dari menjadi anggota keluarga Diraja Britain.


Sebagai Ketua Pegawai Impak di BetterUp, Harry ditugaskan untuk membantu meningkatkan kesedaran tentang keperluan untuk meningkatkan kesihatan mental, mengusahakan strategi produk dan memberi nasihat mengenai kerjasama amal. Harry sebelum ini bekerja rapat dengan sejumlah badan amal kesihatan mental.


Dia pernah mendirikan Invictus Games, sebuah acara untuk anggota tentera yang cedera atau sakit untuk menggunakan sukan sebagai sebahagian daripada pemulihan psikologi dan fizikal mereka, dan melancarkan Sentebale, sebuah badan amal yang menyokong kesihatan mental dan kesejahteraan orang muda dengan HIV di Lesotho dan Botswana.


"Saya yakin bahawa memberi tumpuan dan mengutamakan kecergasan mental kita membuka potensi dan peluang yang tidak pernah kita ketahui ada di dalam diri kita. Seperti kata Komando Marinir Diraja, ini adalah keadaan fikiran. Kita semua memilikinya dalam diri kita," kata Harry.


"Apa yang saya pelajari dalam hidup saya adalah kekuatan mengubah rasa sakit menjadi tujuan. Selama beberapa dekad saya di tentera, saya belajar bahawa kita bukan sahaja perlu membina ketahanan fizikal, tetapi juga ketahanan mental. Dan pada tahun-tahun berikutnya, pemahaman saya mengenai apa itu ketahanan dan bagaimana kita dapat membinanya - telah dibentuk oleh ribuan orang dan pakar bertuah yang dapat saya temui, "sambungnya.


Selain berada di dunia permulaan, Harry dan isterinya Meghan Markle juga pencipta kandungan dengan menandatangani tawaran berjuta-juta dolar untuk mengisi kandungan Spotify dan Netflix.

Putera Harry Menjadi Bos Startup Putera Harry Menjadi Bos Startup Reviewed by thecekodok on 5:23:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.