Ramalan Baru Bill Gates Ketika Dunia Akan habis Corona

 


Bill Gates telah meramalkan beberapa kali atau meramalkan kapan dunia dapat kembali normal kerana pandemi Corona dapat dikendalikan. Walaupun dia optimis wabak itu dapat berakhir tahun ini, dalam wawancara baru-baru ini dia menjadi lebih pesimis. Sebab apa?

Untuk CNN, pengasas Microsoft menilai penyampaian vaksin di Amerika Syarikat terlalu lambat untuk dapat mengatasi wabak itu pada akhir tahun ini. "Malangnya, CDC (Pusat Pengendalian dan Pencegahan Penyakit) tidak berjaya dalam penugasan awalnya," katanya.


Dia mengkritik pentadbiran Donald Trump kerana tidak serius menyiapkan vaksin. "Adalah buruk bahawa peluncuran vaksin dimulakan di bawah pemerintahan yang tampaknya ditolak dan sekarang lebih sukar untuk memperbaikinya," katanya.


Penciptaan vaksin Corona yang kuat oleh beberapa pengeluar farmaseutikal dilihat sebagai keajaiban yang akan mengalahkan Corona. Namun, banyak negara kaya menyimpan vaksin Corona sehingga negara lain mempunyai pilihan yang terhad.


"Vaksin hanya pergi ke negara kaya dan ini adalah fokus Yayasan Gates untuk mendapatkan kilang tambahan, seperti kilang besar di India. Itu telah dilakukan untuk vaksin AstraZeneca dan segera Johnson & Johnson dan Novavax," jelas Bill Gates .


Dalam beberapa bulan akan datang, keadaan mungkin agak normal, terutama di Amerika Syarikat. Tetapi menurutnya, langkah-langkah yang diambil untuk mengakhiri pandemi di seluruh dunia tidak cukup, sehingga pemulihan di dunia dapat memakan waktu lebih lama.


Lebih-lebih lagi, varian baru virus Corona telah muncul. "Masalah besarnya ialah kita tidak melakukan cukup untuk mengakhiri wabak ini secara global," katanya.


Oleh itu, menurut Bill Gates, dunia dan Amerika Syarikat secara khusus tidak akan normal sepanjang tahun 2022 kecuali pihak berkuasa melakukan pekerjaan yang lebih baik daripada sekarang. Ini bermaksud bahawa keadaan Bumi hanya dapat pulih sepenuhnya dari Corona pada sekitar tahun 2023.

Ramalan Baru Bill Gates Ketika Dunia Akan habis Corona Ramalan Baru Bill Gates Ketika Dunia Akan habis Corona Reviewed by thecekodok on 4:21:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.