Realme GT Ditendang dari AnTuTu untuk Hasil Penanda Aras Menipu

 


Penjual telefon bimbit bersaing untuk menghasilkan telefon unggulan dengan prestasi yang hebat yang dapat mendahului senarai penanda aras seperti AnTuTu. Bahkan ada yang terperangkap dalam kecurangan untuk mendapatkan hasil penanda aras tertinggi, seperti Realme GT baru-baru ini.

Sebelum Realme GT diumumkan, Realme VP Xu Qi Chase memuat naik tangkapan skrin yang menunjukkan hasil penanda aras 770,221 mata dalam versi AnTuTu 8. Angka itu lebih tinggi daripada kebanyakan telefon dengan Snapdragon 888 tersekat pada 710,000 mata.


Malah angka rasmi dari Qualcomm hanya mencecah skor 735,439. Pasukan AnTuTu menunggu sehingga Realme GT dijual dan membeli unit yang akan diuji, hasilnya kemudian dimuat naik ke akaun Weibo mereka, seperti dikutip dari GSM Arena, Khamis (18/3/2021).





Pasukan AnTuTu membeli unit dengan konfigurasi 12GB / 256GB kerana kapasiti RAM dan memori dalaman mempengaruhi kesan penanda aras. Mereka berjaya mendapat skor 750,000, tetapi pada penyelidikan lebih lanjut mereka menemui dua masalah.


AnTuTu mendapati Realme GT memegang beberapa utas yang seharusnya berjalan pada teras CPU kecil sehingga dapat berjalan pada inti besar. Ini menghasilkan skor penanda aras yang lebih tinggi.


Di samping itu, Realme GT juga mengubah gambar JPG yang digunakan oleh AnTuTu untuk ujian UX. AnTuTu mendapati Realme GT melewati beberapa pemprosesan penyahmampatan JPG dan sebaliknya memaparkan gambar berkualiti rendah untuk mengurangkan masa pemprosesan.


AnTuTu melarang Realme GT kerana menipu hasil penanda aras ujian Realme GT UX yang dimuat naik oleh Foto AnTuTu: doc. AnTuTu

Oleh kerana itu, AnTuTu memutuskan untuk mengeluarkan Realme GT dari senarai penanda arasnya selama tiga bulan. Sekiranya Realme mengubah perisian di telefon bimbitnya untuk beroperasi seperti biasa, Realme GT akan dibenarkan masuk semula. Jika tidak, Realme GT akan dilarang secara kekal.


Dalam satu kenyataan, jurucakap Realme mengatakan hasil penanda aras itu tepat dan tidak melanggar peraturan. Penjual China ini juga berbincang dengan AnTuTu untuk menyelesaikan masalah ini.


Sementara itu, pasukan AnTuTu sedang mengembangkan aplikasi versi 9 yang akan memiliki fitur anti-cheat. Oleh itu, jika aplikasi mengesan kecurangan, mata aras penanda aras akan ditolak dari hasil akhir.

Realme GT Ditendang dari AnTuTu untuk Hasil Penanda Aras Menipu Realme GT Ditendang dari AnTuTu untuk Hasil Penanda Aras Menipu Reviewed by thecekodok on 7:15:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.