Rusia Dibolehkan Membawa Aplikasi Lain di iPhone


 Apple diketahui tidak pernah membenarkan pembangun aplikasi pihak ketiga untuk menyajikan aplikasi yang telah dipasang sebelumnya pada telefon pintar mereka. Pra-pemasangan itu sendiri adalah sistem operasi yang sudah ada atau dipasang ketika kita membeli komputer atau komputer riba atau apa yang dikenali sebagai aplikasi lalai.

Ini juga menjadi kebanggaan bagi pengguna iPhone kerana jika dibandingkan dengan Android di mana banyak telefon pintar berasaskan Android sudah memiliki aplikasi bawaan dan mereka sering tidak dapat dihapus sehingga pengguna bersedia menerimanya.


Tetapi itu akan berubah di Rusia, kerana pemerintah Rusia telah membuat undang-undang baru di mana Apple mesti memberikan izin untuk memasukkan aplikasi luar dari pihak ketiga atau sumber lain.


Keputusan itu bertujuan untuk kerajaan Rusia yang mahu pengguna iPhone diberi pilihan sama ada mereka mahu menggunakan aplikasi asli Apple sendiri atau tidak, atau mereka lebih suka alternatif pihak ketiga.


Selain itu, pengguna juga dapat memilih untuk tidak memasang aplikasi apa pun dan dapat menghapusnya ketika tidak lagi digunakan.


Peraturan ini di Rusia memang menetapkan preseden dan ada kemungkinan di masa depan akan ada negara dan pemerintah lain yang menerapkan undang-undang serupa untuk aplikasi yang telah dipasang sebelumnya di iPhone juga.

Rusia Dibolehkan Membawa Aplikasi Lain di iPhone Rusia Dibolehkan Membawa Aplikasi Lain di iPhone Reviewed by thecekodok on 7:28:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.