Samsung Melancarkan Barisan TV Baru untuk tahun 2021

 


Samsung baru sahaja melancarkan barisan TV terbarunya untuk tahun 2021. Produk baru ini merangkumi barisan Mikro LED, Samsung Neo QLED, TV Gaya Hidup, monitor, ke bar suara.


"Peranan televisyen dalam kehidupan kita telah berkembang - dan menjelang tahun 2021, Samsung terus mentakrifkan semula peranan televisyen mengenai keperluan dan hasrat pengguna," kata Samsung Entertainment Electronics America SVP Home Entertainment Division, James Fishler, dalam pernyataan rasmi yang diterima pada Ahad (7/3/2021).


Untuk garis Mikro LED pada tahun 2021, Samsung menghadirkannya dalam faktor bentuk TV tradisional. Oleh itu, pengguna kini dapat memberikan pengalaman sinematik di rumah dengan paparan dari tepi ke tepi yang dapat dipasang tanpa memerlukan bantuan profesional.


Ini sedikit berbeza dari 2018 ketika Samsung memperkenalkan Micro LED dengan produk The Wall. Pada masa itu, pemasangan TV ini memerlukan pertolongan profesional memandangkan kelenturannya.


Garis LED Mikro ini akan tersedia dalam ukuran 110 inci dan 99 inci untuk pasaran global pada bulan Mac 2021. Sementara ukuran 88 inci akan meluncur pada musim gugur, dan ukuran 76 inci akan dilepaskan selepas itu.


Kemudian dalam barisan Neo QLED, Samsung ingin mempersembahkan produk yang dapat meningkatkan pengalaman menonton. Oleh itu, barisan produk ini dilengkapi dengan Neo Quantum Processors dan Quantum Mini LED terkini.


Samsung mengatakan teknologi yang terdapat dalam produk ini membolehkan kawalan pencahayaan yang sangat baik. Sebenarnya, barisan Neo QLED mampu menampilkan gambar ultra realistik, bukan hanya ketika menonton filem atau bermain permainan.


Untuk meningkatkan kemampuannya, Samsung juga bekerjasama dengan AMD untuk mengembangkan TV pertama dengan sokongan Freesync Premium Pro. Terdapat juga fitur Game Bar baru yang dapat membantu pengguna memantau aspek permainan dengan cepat.


Samsung mengatakan Neo QLED 8K akan tersedia dalam 65 inci, 75 inci dan 85 inci. Bagi model 4K, pilihan yang disediakan lebih pelbagai, bermula dari 50 inci.

Dari sisi TV Gaya Hidup, Samsung menghadirkan The Frame yang dapat mengubah TV menjadi karya seni. TV ini juga boleh disesuaikan mengikut kehendak dan hiasan rumah pengguna.


Tetapi apa yang berbeza untuk edisi 2021, Samsung menambahkan cara baru untuk menyesuaikan. Kini, pengguna dapat memilih dari pelekap baru seperti Slim Fit Wall Mount, hingga lima pilihan bezel yang lebih ramping.


Selain dari The Frame, Samsung juga menghadirkan The Premier sebagai projektor tiga laser pertama di industri dengan resolusi 4K. Produk ini dikatakan sangat sesuai untuk pengguna yang kehilangan pengalaman menonton di pawagam.


Premier juga dilengkapi dengan reka bentuk minimalis, berbeza dengan projektor tradisional yang berat dan sukar dipasang. Untuk mengoptimumkan penggunaan The Premiere, Samsung juga menawarkan tampilan roll-up kepada pengguna.


Selain itu, Samsung juga menampilkan The Terrace sebagai outoor TV pertama. Hadir sebagai TV luaran, The Terrace dapat dihubungkan ke perkhidmatan TV kabel atau rangkaian Wi-Fi, sementara juga memiliki sertifikasi IP55 untuk ketahanan terhadap air dan debu.


Untuk tahun 2021, di barisan monitor, Samsung menghadirkan Smart Monitor. Seperti namanya, produk ini menggabungkan aspek monitor dan TV.


Oleh itu, monitor ini serasi dengan Wi-Fi, bluetooth, Wireless Dex, dan AirPlay 2. Oleh itu, pengguna boleh bekerja dengan monitor ini tanpa menyambung ke PC.


Selain itu, terdapat barisan Odyssey G9 yang baru dilancarkan pada tahun 2020, tetapi kini sedang ditingkatkan dengan skrin Quantum MiniLED dan mempunyai ciri permainan premium.


Samsung kini juga telah memperkenalkan Tampilan Interaktif FLIP 75 inci sebagai papan putih digital yang dapat digunakan untuk menulis, melukis dan menyunting.


Beralih ke barisan audio, barisan produk Q Series 2021 Samsung kini menggunakan teknologi Q-Symphony eksklusif. Berbekalkan teknologi ini, peranti ini dapat menyegerakkan audio dari Samsung TV untuk menyampaikan suara 3D.

Samsung Melancarkan Barisan TV Baru untuk tahun 2021 Samsung Melancarkan Barisan TV Baru untuk tahun 2021 Reviewed by thecekodok on 3:32:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.