Twitter sedang menguji ciri Undo Tweet, tetapi ...


 Twitter sedang menguji ciri 'undo tweet'. Walau bagaimanapun, ciri ini dilaporkan hanya untuk mereka yang melanggan perkhidmatan ini.


Maklumat ini pertama kali didedahkan oleh penyelidik aplikasi dan pengaturcara Jane Manchun Wong. Dia menjumpai skrin langganan Twitter yang dikaitkan dengan ciri undi tweet.


Dikutip dari The Verge, Senin (22/3/2021), kemampuan untuk membatalkan tweet sebelumnya, alias membatalkan tweet, juga muncul dalam survei yang menanyakan kepada pengguna Twitter fitur apa yang ingin mereka bayar, serta dalam kod aplikasi .


Sebagai pengesahan kepada CNET, Twitter juga mengesahkan bahawa mereka sedang menguji ciri undi tweet.


Masih belum diketahui kapan ciri undi tweet akan tersedia secara meluas.


Namun, kehadiran ciri undi tweet bagi mereka yang melanggan dapat difahami. Sebabnya, siapa yang tidak mahu membatalkan tweet sehingga seseorang dapat mengelakkan masalah?


Twitter sendiri tidak mengatakan sama ada ciri undi tweet akan terhad kepada pengguna yang melanggan Twitter.


Apa yang perlu anda ketahui, reka bentuk butang undi tweet mempunyai fungsi yang serupa dengan butang "undo send" di Gmail.


Fitur ini hanya dapat berfungsi beberapa detik setelah tweet diunggah, kerana pada saat-saat itu Twitter sedang dalam proses mengirim tweet.


Dengan kata lain, ciri undi tweet sebenarnya bukan butang edit tweet seperti yang diharapkan oleh banyak orang. Namun, keberadaan fitur ini nampaknya sangat membantu sebilangan pengguna untuk mengurangkan kesalahan.

Twitter sedang menguji ciri Undo Tweet, tetapi ... Twitter sedang menguji ciri Undo Tweet, tetapi ... Reviewed by thecekodok on 6:38:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.