Unreal Engine Dapat Mengurangkan Kos dan Masa untuk Membuat Filem

 


Unreal Engine tidak hanya mendorong kemajuan dalam industri permainan. Aplikasi ini juga mendorong pengembangan filem melalui teknologi 3D mereka.

Teknologi 3D Unreal Engine sangat membantu dalam mengembangkan filem atau video muzik.


Saya rasa teknologi ini adalah penyelesaian untuk beberapa masalah dalam industri filem. Kami dapat membuat atau menggabungkan beberapa adegan sebenar hanya di studio, di mana kami biasanya menghabiskan banyak masa dan wang bergerak di antara lokasi.



Berapa banyak masa dan wang yang diperlukan untuk membuat filem dengan cara tradisional. Merujuk kepada filem 1917 oleh Universal Pictures, terdapat pemandangan dengan bangunan yang terbakar dan anda dapat membayangkan berapa banyak wang yang diperlukan untuk membuat persiapan ini.


Pembuatan filem tradisional memerlukan banyak biaya dan risiko. Bagi kebanyakan film , kami tidak memiliki hak istimewa untuk melakukan adegan ulang seperti adegan ini (1917). Kerana kami harus menyusun semula tempat dan harganya banyak.


Kemudian dia menekankan bahawa jika anda menggunakan Unreal Engine untuk membuat pemandangan sebenar seperti filem 1917, hanya memerlukan beberapa minit untuk menyiapkan tempat untuk tempat seperti itu. Kemudian pengarah juga dapat merakam adegan tersebut beberapa kali tanpa perlu menetapkan semula sifat.


Kelebihan menggunakan Unreal Engine dengan memotret gambar ke layar LED sebagai latar belakang daripada menggunakan layar hijau. Penggunaan LED tidak perlu mengubah warna seperti layar hijau, kerana cahaya dan warna yang dihasilkan oleh latar belakang yang dipaparkan oleh LED sangat semula jadi.


Maka minat pelakon semakin besar dengan keadaan latar semula jadi. Selanjutnya, lebih mudah untuk mengendalikan proses kreatif, kerana semua perubahan dapat dilakukan semasa pengambilan gambar.


Latar belakang yang dihasilkan oleh Unreal Engine sangat mudah digunakan. Anda dapat mengubah sudut pandang atau mengubah posisi kamera, tanpa harus mengubah sifat dan cahaya.


Pada masa akan datang teknologi ini akan lebih maju, berpatutan dan mudah digunakan. Dia juga teringat apa yang dikatakan oleh rakannya ketika pertama kali menunjukkan rakaman yang dibuat dengan Unreal Engine. Rakan itu berkata, "Wah, Hollywood terasa dekat ya".

Unreal Engine Dapat Mengurangkan Kos dan Masa untuk Membuat Filem Unreal Engine Dapat Mengurangkan Kos dan Masa untuk Membuat Filem Reviewed by thecekodok on 7:37:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.