Valve Akan Melancarkan Versi Linux Steam Link


Valve telah memperluas kemampuan pengguna untuk berkongsi permainan secara percuma melalui Steam.


Dikutip dari The Verge, Khamis (4/3/2021), satu perubahan yang ketara adalah pengenalan aplikasi Steam versi Linux.


Langkah ini membolehkan pengguna melakukan streaming permainan dari peranti berasaskan Linux dengan aplikasi Steam Link yang dipasangkan pada rangkaian tempatan yang sama.


Linux versi baru ini bermaksud pengguna kini dapat mengalirkan permainan dari komputer mereka ke kotak set-top berasaskan Linux yang disambungkan ke TV, misalnya. Aplikasi ini juga tersedia di Android, iOS, dan Raspberry Pi.


Selain itu, Valve juga telah melancarkan kemas kini utama pada fitur Remote Play Together. Aplikasi ini membolehkan pengguna melakukan streaming permainan di komputer mereka melalui internet sehingga pemain dapat memainkannya dengan rakan.


Sekitar minggu lalu, Valve memperkenalkan bagaimana pemain dapat bermain permainan dengan rakan-rakan yang tidak mempunyai akaun Steam.


Walau bagaimanapun, sebelum ini ciri ini hanya membenarkan bermain dengan satu rakan tanpa akaun Steam pada satu masa.


Kini, pengguna dapat bermain dengan seberapa banyak rakan tanpa akaun Steam yang mereka inginkan, bergantung pada berapa banyak pemain lain yang disokong oleh permainan dan lebar jalur rangkaian pengguna.


Untuk makluman, ciri ini hanya muncul dalam versi beta, bagi anda yang ingin mencubanya, anda boleh melayari laman komuniti rasmi Steam.

Valve Akan Melancarkan Versi Linux Steam Link Valve Akan Melancarkan Versi Linux Steam Link Reviewed by thecekodok on 8:28:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.