WhatsApp Uji Tiga Kelajuan Mainan Mesej Suara di iOS

 


Salah satu ciri yang sering dijumpai dalam aplikasi pesanan cepat adalah kemampuan untuk mengirim pesanan suara, salah satunya adalah WhatsApp.

Ciri ini semakin popular kerana dianggap lebih pantas untuk menyampaikan mesej daripada harus mengetiknya terlebih dahulu. Di samping itu, ia juga membantu pengguna untuk mengelakkan salah faham kerana perbezaan nada membaca dengan suara langsung.


Begitu juga dengan pesanan suara, sering ada orang yang bercakap terlalu cepat dan sukar difahami. Sekarang ini nampaknya diuji oleh WhatsApp yang akan membolehkan pengguna bermain kelajuan pada tahap suara yang berbeza.


Semalam @WABetaInfo telah mengumumkan bahawa @WhatsApp menggunakan 3 kelajuan main balik yang berbeza untuk mesej suara, di WhatsApp untuk Android.

Hari ini tangkapan skrin yang sama diambil dari WhatsApp untuk iOS.

Ciri ini sedang dalam pembangunan.


Maklumat lanjut: https://t.co/jvq4kF2mzF pic.twitter.com/iyWnkCg3Ot


- WABetaInfo (@WABetaInfo) 19 Mac 2021


Fitur WhatsApp dilaporkan oleh WABetaInfo yang mendapati bahawa mereka sedang menguji fitur dalam aplikasi pada perangkat iOS di mana pengguna dapat mengendalikan kecepatan pemutaran pesan mel mereka.


Pengguna kemudian boleh memilih dari tiga kelajuan main balik yang berbeza untuk mesej suara antara 1.0x, 1.5x, dan 2.0x.


WhatsApp juga pernah menguji ciri tersebut di Android. Oleh kerana ciri ini sedang dalam ujian, tidak pasti kapan ciri ini akan dilancarkan kepada umum.

WhatsApp Uji Tiga Kelajuan Mainan Mesej Suara di iOS WhatsApp Uji Tiga Kelajuan Mainan Mesej Suara di iOS Reviewed by thecekodok on 5:23:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.