YouTube Akan Mengesan Produk dalam Video dan Mengesyorkan Kandungan Secara Automatik


 YouTube dilaporkan sedang menguji fitur baru yang dapat mendeteksi produk dalam video dan secara automatik akan mengesyorkan konten serupa.


Syarikat itu mengakui bahawa mahu penggunanya mendapatkan maklumat yang lebih lengkap mengenai produk yang disemak dalam video. Cadangan ini nampaknya tidak hanya dalam bentuk video, tetapi dapat menjadi iklan ke pasar mengenai produk yang sedang dikaji.


Ciri ini pada mulanya diuji pada pertengahan 2020 dan kini diperluas untuk pengguna YouTube yang berpusat di Amerika Syarikat.


Dalam pernyataan, seperti dikutip dari 9to5Google, Selasa (23/3/2021), fitur ini akan muncul di antara video yang disarankan, untuk pengguna yang menatal ke bawah sambil menonton video.


"Tujuannya adalah untuk membantu orang meneroka lebih banyak video dan maklumat mengenai produk di YouTube. "Ciri ini dapat dilihat oleh orang yang menonton video di AS," kata syarikat itu.


Tepat di bawah pemain YouTube utama, pengguna akan mendapat senarai ciri produk apa pun dengan kandungan yang berkaitan untuk setiap item yang dipaparkan dengan jelas.


Agaknya, ciri baru ini akan berfungsi sebagai alat cadangan sekunder, melengkapkan bahagian video yang disarankan di sebelah kanan pemain video utama.


Algoritma YouTube melakukan tugas yang cukup baik untuk secara automatik mengesan kandungan yang telah ditonton oleh pengguna dan menayangkan video yang berkaitan.


Walau bagaimanapun, ciri baru ini terasa lebih ditujukan kepada jenis kandungan yang ditonton orang sebagai penyelidikan awal sebelum membuat pembelian.


YouTube belum menentukan platform mana yang akan tersedia, tetapi menyatakan bahawa "akan dapat dilihat oleh orang yang menonton video di AS."

YouTube Akan Mengesan Produk dalam Video dan Mengesyorkan Kandungan Secara Automatik YouTube Akan Mengesan Produk dalam Video dan Mengesyorkan Kandungan Secara Automatik Reviewed by thecekodok on 6:01:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.