Youtuber Melombong Bitcoin Hanya Menggunakan Boy Game Klasik

 


Seorang Youtuber mengubah Game Boy klasik menjadi sistem perlombongan Bitcoin. Ia sebenarnya berfungsi, tetapi mempunyai kelajuan yang sangat tidak berkesan.

Baru-baru ini, satu perkara menarik dijumpai, di mana Game Boy yang biasa bermain permainan dapat diubah menjadi alat untuk melombong Bitcoin. Eksperimen ini dilakukan oleh YouTuber yang cerdik, Stacksmashing, yang mengubah platform permainan klasik Game Boy menjadi sistem perlombongan Bitcoin, lapor Gamerant, Selasa (30/3/2021).


Memandangkan kekurangan GPU pada platform permainan ini, Stacksmashing menggunakan kad flash USB standard untuk menjalankan ROM di Game Boy. Kemudian dia menggunakan kabel penghubung yang diubahsuai yang digabungkan dengan Raspberry Pi Pico Microcontroller Board untuk menghantar maklumat antara Game Boy dan komputer host.


Untuk mengukuhkan eksperimen yang dilakukannya, Stacksmashing membuat blockchain dengan tahap kesukaran yang sangat rendah untuk mengetahui, secara teori, sama ada Game Boy dapat menambang Bitcoin. Itu juga boleh dilakukan.


Sebelumnya, ada desas-desus bahawa PlayStation 5 dapat menambang Ethereum, tetapi hanya beberapa saat selepas itu dihentikan. Tetapi dengan kepintaran Stacksmashing yang luar biasa, perlombongan Bitcoin menjadi lebih berpatutan menggunakan Game Boy klasik.


Malangnya, seperti yang anda bayangkan, melombong Bitcoin menggunakan Game Boy sangat lambat. Semasa ujian, Stacksmashing menganggarkan bahawa menggunakan pelombong moden akan menjadi 125 trilion kali lebih berkesan. Di mana potensi kekayaan Bitcoin yang diperoleh menggunakan Game Boy mungkin masih belum dapat dicapai.


Walau bagaimanapun, Youtuber ini memberikan sedikit rasa humor dari eksperimen yang telah dilakukannya. Dia menunjukkan bahawa operasi perlombongan ASIC memerlukan banyak tenaga jika dibandingkan dengan empat bateri AA Game Boy sahaja.


Walaupun melombong Bitcoin di Game Boy hampir mustahil, kenyataan bahawa Game Boy dapat diubahsuai menjadi sistem perlombongan Bitcoin menjadikan usaha ini berjaya. Walau bagaimanapun, calon pelombong harus menggunakan kaedah lain atau lebih moden, dan tetap menggunakan Game Boy sebagai alat permainan.

Youtuber Melombong Bitcoin Hanya Menggunakan Boy Game Klasik Youtuber Melombong Bitcoin Hanya Menggunakan Boy Game Klasik Reviewed by thecekodok on 7:40:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.