Zebra Technologies Kongsikan Trend Teknologi Perusahaan pada tahun 2021

 


Zebra Technologies baru saja mengumumkan trend teknologi perusahaan utama pada tahun 2021. Ini penting memandangkan wabak ini telah menghambat operasi banyak syarikat di pelbagai industri pada tahun 2020 dan diramalkan akan berlanjutan hingga tahun 2021.


Oleh itu, kunci kejayaan perniagaan hari ini ditentukan oleh kemampuan syarikat untuk mengintegrasikan penyelesaian teknologi terkini untuk terus beroperasi dan mendapat keuntungan.


Banyak syarikat telah meningkatkan anggaran mereka untuk membeli teknologi automasi pintar, termasuk robotik dan kecerdasan buatan termasuk pembelajaran mesin dan penyelesaian analisis preskriptif.


Untuk mendapatkan kepemimpinan dalam industri ini pada tahun 2021 dan tahun-tahun berikutnya, syarikat perlu memiliki teknologi yang tepat untuk membantu mereka mencapai kecekapan operasi dan hasil perniagaan yang lebih baik


Di bawah syarat-syarat ini, Zebra Technologies Corporation juga berkongsi trend teknologi perusahaan utama untuk tahun 2021. Berikut adalah senarai.


Kemajuan dalam teknologi komputer dan visi mesin telah memberikan gambaran yang lebih jelas mengenai persekitaran fizikal syarikat dalam pelbagai industri.


Zebra Technologies mengatakan sistem penglihatan komputer dapat mencipta penyelesaian yang dapat menafsirkan dan memahami secara visual dunia yang lebih luas dan dinamik.


Selain itu, penglihatan komputer juga mempunyai pengiktirafan yang dapat menandingi kemampuan manusia. Oleh itu, pengguna dapat mengetahui status inventori dengan lebih baik dan mempercepat proses daftar keluar di tempat transaksi.


Sementara itu, penglihatan mesin adalah sebahagian daripada penglihatan komputer. Teknologi ini menggunakan teknik visual yang memfokuskan pada analisis pemeriksaan dan pengesanan anomali.


Automasi Pintar difasilitasi oleh pembantu maya seperti Alexa dan Siri. Dengan menggunakan teknologi pembelajaran mesin seperti ini, syarikat dapat meningkatkan aliran kerja, penghantaran, dan pengalaman pengguna mereka.


Sementara itu, kecerdasan buatan dapat meningkatkan kemampuan syarikat untuk mengesyorkan tindakan pembetulan. Selanjutnya, AI dan robotik akan mendorong automasi pintar untuk menjadi sebahagian daripada trend Internet of Things (IoT) dan Industri 4.0.



Belanja dalam talian telah mengalami peningkatan yang sangat besar pada tahun 2020, sehingga mendorong pertumbuhan e-dagang. Oleh itu, peruncit terpaksa segera menyesuaikan diri dengan membuat aliran kerja di kedai, pusat pemenuhan, dan logistik lebih lancar.


Untuk itu, keberadaan automasi fizikal, RFID, dan teknologi sensor digabungkan dengan peningkatan penggunaan robot seperti cobots dapat membantu pusat pemenuhan meningkatkan operasi e-dagang mereka.



Data adalah aset yang tidak ternilai dan kekuatannya hanya dapat direalisasikan dengan baik untuk menghasilkan hasil yang lebih baik. Melaksanakan penyelesaian analisis preskriptif dengan menyerap data masa nyata akan meningkatkan prestasi dan menghasilkan tindakan yang berkesan.


Lebih-lebih lagi, syarikat yang menggunakan analisis sering beroperasi dan dioptimumkan dengan bergantung pada data sejarah. Ini menghadirkan cabaran tersendiri apabila aliran data baru muncul dan dimasukkan dalam model ramalan untuk mendorong hasil masa nyata.

Zebra Technologies Kongsikan Trend Teknologi Perusahaan pada tahun 2021 Zebra Technologies Kongsikan Trend Teknologi Perusahaan pada tahun 2021 Reviewed by thecekodok on 5:03:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.