5 Ciri WhatsApp Untuk Pengguna Android Yang Perlu Diperhatikan

 


WhatsApp terus menyediakan ciri baru untuk berbilion penggunanya di seluruh dunia. Tahun ini beberapa ciri telah diperkenalkan dan juga akan segera hadir.

Berikut adalah 5 ciri WhatsApp yang dianggap penting dan paling dinantikan oleh pengguna yang akan datang tidak lama lagi, terutama untuk pengguna Android.



1. Ciri sokongan pelbagai peranti

WhatsApp telah mengusahakan ciri yang akan datang ini untuk beberapa lama dan kini ciri yang paling dinanti-nantikan ini akan dikeluarkan lebih awal dari yang dijangkakan.


Khabar angin beredar bahawa sokongan berbilang peranti berada di tahap akhir pembangunan. Ciri ini, seperti namanya akan memungkinkan pengguna masuk ke akaun WhatsApp mereka di lebih dari satu peranti pada satu masa.


2. Ciri gambar WhatsApp hilang

WhatsApp telah mengeluarkan ciri mesej yang hilang untuk sembang individu. Kini, khabar angin menunjukkan bahawa platform pemesejan sedang berusaha untuk memaparkan ciri gambar yang hilang tidak lama lagi.


Malah, beberapa laporan juga mencadangkan bahawa ciri mesej yang hilang akan diperluas ke kumpulan pada masa akan datang.


3. Ciri log keluar WhatsApp

Khabar angin mengatakan bahawa platform pemesejan sedang berusaha membawa pilihan log keluar kepada pengguna. Seperti namanya, pilihan log keluar akan membolehkan pengguna log keluar dari akaun WhatsApp mereka dari peranti mereka.


Pilihan ini akan berfungsi sama dengan ciri log keluar Facebook dan Instagram. Ciri ini baru-baru ini dilihat dalam versi beta baru WhatsApp di iOS dan Android.


4. Instagram Reels pada ciri WhatsApp

Facebook telah bekerja keras untuk mengintegrasikan semua aplikasinya. Gergasi media sosial sedang mengusahakan satu ciri yang akan membolehkan pengguna WhatsApp melihat Instagram Reels di platform.


Fitur Instagram Reels on WhatsApp kini sedang diuji dan dijangka akan dilancarkan akhir tahun ini. WhatsApp belum mendedahkan butiran mengenai ciri tersebut.



5. Baca ciri kemudian

'Baca kemudian' (baca kemudian) adalah versi yang lebih baik dari ciri Arkib Berbual di WhatsApp. Pada dasarnya, apabila sembang dipindahkan untuk dibaca kemudian, WhatsApp tidak akan dapat menghantar pemberitahuan untuk sembang itu. Ia lebih seperti "mod percutian" yang dikatakan platform pesanan yang diuji tahun lalu.

5 Ciri WhatsApp Untuk Pengguna Android Yang Perlu Diperhatikan 5 Ciri WhatsApp Untuk Pengguna Android Yang Perlu Diperhatikan Reviewed by thecekodok on 4:35:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.