April Mop Elon Musk yang Berujung Buruk, Oh No!


 April pel! Lelucon yang dilemparkan pada 1 April setiap tahun sudah menjadi sesuatu yang dinanti-nantikan oleh mereka yang prankster dan bodoh - termasuk Elon Musk. Tetapi siapa sangka, leluconnya pada 1 April 2018 berakhir dengan perniagaan yang buruk.

Pada masa itu dia mengatakan bahawa Tesla akan muflis. Musk juga bergurau bahawa dia didapati tidak bersuara 'terhadap' Tesla Model 3 dan dikelilingi oleh botol 'Teslaquila'.


"Setelah banyak usaha untuk mengumpulkan wang, termasuk menjual telur untuk Paskah malam tadi, dengan berat hati kami mengumumkan bahawa Tesla sudah habis dan bangkrut sepenuhnya. Bangkrut, anda tidak akan mempercayainya," tulis Elon Musk seperti dikutip oleh Bloomberg.


Kemudian Musk kembali memuat naik foto dirinya yang menutup matanya sambil memegang sekeping kadbod dari Tesla dengan tulisan 'Bankwupt!'


"Elon didapati tidak sedarkan diri ketika bersandar pada Tesla Model 3 dan dikelilingi oleh botol Teslaquilla bekas. Air mata kering masih dapat dilihat di pipinya," tulisnya lagi.


Lelucon ini membawa kepada perkara yang tidak diingini, terutama bagi pelabur di Tesla. Saham Tesla kemudian jatuh pada perdagangan hari berikutnya dan ditutup 5.1% pada 2 April, lapor CNBC , Khamis (1/4/2021).


Tetapi nampaknya jenaka 'Teslaquila' telah menghasilkan kebijaksanaannya sendiri. Pada tahun 2020, Elon Musk mengeluarkan Tesla Tequila dengan bentuknya yang unik. Ia kelihatan seperti kilat kilat dengan botol oren jernih. Kandungan alkohol sekitar 40%.


Tequila ini dihasilkan oleh Nosotros Tequila, jenama minuman keras yang terkenal di California. Teslaquila pada masa itu hanya menjual 100 botol dan habis dalam masa kurang dari satu jam. Hmmm, namanya juga Elon Musk, selalu ada idea di luar kotak yang boleh mengejutkan orang ramai.

April Mop Elon Musk yang Berujung Buruk, Oh No! April Mop Elon Musk yang Berujung Buruk, Oh No! Reviewed by thecekodok on 6:24:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.