Bill Gates Pengaruh Hebat dalam Sejarah, Tidak Boleh didebat!

 


Bill Gates adalah salah satu orang yang paling berpengaruh di dunia. Terdapat banyak bukti yang mengesahkannya sebagai antara lelaki terhebat yang pernah hidup.

Nama Bill Gates termasuk dalam senarai Wira & Ikon untuk TIME 100 pada tahun 2004, merujuk kepada laman web rasminya. Dia juga termasuk dalam daftar pada tahun 2005 dan 2006. Pada 2 Mac 2005, Ratu England melantik Gates sebagai ksatria, terutama 'Komandan Ksatria Tertib Terhebat dari Kerajaan Inggeris'.


Bukan hanya itu, suami Melinda Gates juga berada dalam senarai orang yang paling berpengaruh pada abad ke-20.


Menurut Forbes, Gates selalu hadir dalam barisan orang terkuat. Namanya tidak pernah tiada pada 2009-2018. Terutama pada tahun 2012, dia menduduki tempat ke-4.


Belum lagi gelaran kehormat dari barisan universiti berprestij yang telah menghampirinya. Gates telah mendapat gelaran doktor kehormat dari Nyenrode Business Universiteit (2003), KTH Royal Institute of Technology (2002), Waseda University (2005), Tsinghua University (2007), Harvard University (2007), Karolinska Institute (2007), dan Cambridge University. (2009). Dia juga menjadi pemegang amanah Universiti Peking pada tahun 2007.


Bukti lain? Tentu saja, usahanya untuk memberikan dukungan untuk program vaksinasi penuh dengan konspirasi. Gates memang bersuara lantang mengenai kepentingan kesihatan awam, dia juga mengasaskan Yayasan Bill & Melinda Gates yang terutama terlibat dalam sektor kesihatan. Nama Gates diseret bersama dengan Dr. Anthony Fauci yang bertugas sebagai Ketua Penasihat Perubatan kepada Presiden Amerika Syarikat.


Belum lagi ramalannya tentang kapan dunia akan kembali normal setelah wabak COVID-19 melanda, ramalannya telah mendapat perhatian banyak orang. Sebenarnya, melancarkan Televisyen India, ramalan Bill Gates mengenai kapan wabak COVID-19 akan berakhir sebenarnya sama dengan sebilangan CEO tertinggi di dunia.


Tinjauan yang dimulakan oleh KPMG terhadap 500 CEO di 11 negara (Australia, Kanada, China, Perancis, Jerman, India, Itali, Jepun, Sepanyol, UK dan Amerika Syarikat) menunjukkan hasil berikut. 45% CEO percaya bahawa kehidupan normal tidak akan menjadi kenyataan tahun ini dan kemungkinan akan berlaku pada tahun 2022.


Alasannya serupa dengan Bill Gates, pengedaran vaksin yang kurang daripada optimum adalah sebab mengapa CEO memanggil akhir 2022 sebagai wabak akhir.

Bill Gates Pengaruh Hebat dalam Sejarah, Tidak Boleh didebat! Bill Gates Pengaruh Hebat dalam Sejarah, Tidak Boleh didebat! Reviewed by thecekodok on 6:07:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.