Bos Apple Mendedahkan Pelan Kereta Pintar dan augmented reality

 


Ketua Pegawai Eksekutif Apple Tim Cook mendedahkan rancangan besar mereka dalam beberapa teknologi baru, seperti augmented reality (AR) dan kereta pintar.

Ini dinyatakan oleh Cook dalam wawancara dengan New York Times. Menurutnya, AR sangat penting untuk masa depan Apple, dan dapat digunakan untuk meningkatkan pengalaman orang dalam perbualan.


"Anda dan saya sedang melakukan percakapan yang baik sekarang. Tetapi di masa depan mungkin lebih baik jika kita dapat memperkayakan perbincangan ini dengan grafik atau perkara lain yang dapat ditampilkan," kata Cook dalam wawancara seperti yang terlihat, Selasa (6/4) / 2021).



Tim Cook membayangkan menggunakan AR dalam sektor kesihatan, pendidikan, runcit dan permainan. Dia juga berjanji bahawa AR akan lebih hebat pada masa akan datang.


Khabar angin mengenai Apple yang menggunakan alat dengar AR telah bertiup sejak beberapa tahun yang lalu. Khabar angin terbaru mengatakan bahawa peranti realiti campuran dapat dilancarkan pada tahun 2022.


Ciri AR itu sendiri sudah tersedia di iPhone dan iPad, tetapi penggunaannya masih terhad. Seperti dalam penggunaan filter pada Snapchat, dan belum banyak digunakan.


Cook juga sedikit menyatakan rancangan mereka untuk khabar angin lain, iaitu sebuah kereta pintar. Kenyataan Cook menunjukkan bahawa kereta pintar itu kemudiannya akan diusahakan oleh Apple, bukan dengan kerjasama syarikat lain.


"Kami sangat suka mengintegrasikan perkakasan, perisian dan perkhidmatan, dan mencari jalan sama di sana kerana kami merasakan di situlah kehebatan itu masuk," tambahnya.


Autonomi sendiri disebut oleh Tim Cook sebagai teknologi teras, dan terdapat banyak perkara berkaitan dalam robot yang dapat dilakukan di sana. Namun, Cook juga mengatakan bahawa tidak semua projek mereka akan dihasilkan secara besar-besaran.


"Kami melakukan banyak perkara secara dalaman. Banyak dari mereka sebenarnya tidak akan dibuat," jelas Cook.

Bos Apple Mendedahkan Pelan Kereta Pintar dan augmented reality  Bos Apple  Mendedahkan Pelan Kereta Pintar dan augmented reality Reviewed by thecekodok on 4:52:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.