Discord Tolak Perolehan Microsoft sebanyak USD10 bilion

 


Tawaran Microsoft sebanyak USD 10 bilion ditolak oleh Discord. Buat masa ini mereka mahu berdikari.

Sebelum ini dilaporkan bahawa Discord telah menerima minat dari Microsoft yang ingin membelinya. Selain syarikat yang diasaskan oleh Bill Gates, Epic Games dan Amazon dilaporkan juga berminat dengan aplikasi sembang permainan ini.


Namun, berita terbaru oleh Wall Street Journal, bahawa Discord telah menolak pembelian USD 10 miliar (sekitar 144,5 triliun rupiah) dari Microsoft.


Tidak jelas mengapa Discord menolak pengambilalihan tersebut. Sebenarnya, nilai yang ditawarkan oleh Microsoft jauh di atas nilai platformnya iaitu USD 7 bilion .


Buat masa ini dipercayai Discord akan kekal bebas. Mereka akan mempertimbangkan senarai awam yang berpotensi untuk membina kejayaan mereka.


Mungkin dia membuat keputusan bebas untuk dapat membawa versi terbaru Discord ke platform konsol permainan. Pada masa ini aplikasi sembang permainan Discord dapat dikendalikan pada PC dan telefon pintar.


Sehingga Disember 2020, Discord juga mempunyai 140 juta pengguna aktif di semua platform permainan. Jumlah ini telah berkembang secara pesat sejak kemunculan permainan lintas platform baru-baru ini.


Diduga, penolakan Discord sebagai jaminan bagi penggunanya bahawa aplikasi sembang akan terus berjalan sebagaimana mestinya. Ini mengesahkan bahawa syarikat besar tidak akan mengganggu perkhidmatan yang berfungsi dengan baik pada masa akan datang.


Microsoft sebelum ini telah membuat sembilan pemerolehan yang berbeza termasuk perisian pengenalan ucapan Nuance Communications, alat organisasi Smash.gg esports dan Zenimax Media.


Mungkin ini adalah satu lagi penolakan yang diterima oleh Microsoft setelah mereka juga gagal membawa aplikasi TikTok ByteDance. Dilaporkan, mas kahwin yang diberikan oleh Microsoft untuk Tiktok adalah USD 30 miliar (sekitar 433,8 miliar rupiah).

Discord Tolak Perolehan Microsoft sebanyak USD10 bilion Discord Tolak Perolehan Microsoft sebanyak USD10 bilion Reviewed by thecekodok on 8:43:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.