Dunia Matrix Mungkin Nyata, Kita Sedang Menjalaninya

 


Dunia yang kita tinggali mungkin bukan kehidupan sebenar. Ada kemungkinan bahawa dunia matriks benar-benar berlaku dan kita menjalaninya sekarang, walaupun tentu saja masih hanya teori.

Alam semesta berdasarkan undang-undang yang ada. Undang-undang ini telah dipecah menjadi algoritma dan persamaan sederhana yang mengatur kehidupan dan galaksi kita. Ketepatan matematik, fizik, kimia dan sains saintifik lain dapat diterapkan pada hampir semua perkara yang kita ketahui di dunia.


Memetik Teori Konspirasi, kita mungkin tidak mendapat penjelasan untuk semua undang-undang ini, tetapi kemungkinan terbuka luas di masa depan bahawa kita akan segera menyelesaikannya di masa depan. Sekiranya kajian-kajian ini berakhir sehingga mereka dapat diuji dan menjawab bagaimana dunia ada, maka undang-undang ini bermaksud bahawa mereka dapat mengurangkan realiti manusia dalam bentuk angka dan kod. Ini bermaksud, kehidupan manusia dapat digambarkan dalam jumlah.



Oleh itu, apakah bukti yang paling menyokong bahawa kita berada dalam dunia simulasi, alias matriks?


Pernah merasakan masalah dalam hidup? Atau adakah anda pernah merasakan perasaan aneh deja vu, yang muncul entah dari mana atau melihat beberapa perkara aneh tanpa penjelasan sama sekali? Mungkin ini adalah salah satu masalah yang terjadi dengan nombor yang membentuk dunia matriks, menyebabkan gangguan.


Bukti sokongan lain adalah bahawa manusia terbuat dari sel. Percaya atau tidak, ia berkorelasi dengan bateri. Lebih-lebih lagi, kita berfungsi mengikut kod moral dan fungsi sosial, hampir seperti bagaimana robot atau komputer berfungsi. Kepintaran dan kesedaran kita terhad. Kami dilahirkan tanpa memahami dunia ini, di mana kita hidup dan dibesarkan.


Ketika filem 'The Matrix' dirilis, ia membuka banyak pertanyaan mengenai dimensi dan paradoks kita. Inception menunjukkan kepada kita cara yang sangat mudah bagaimana simulasi dapat dimodelkan untuk merekayasa minda kita.


Masalahnya adalah, anda, sejauh mana kita telah memahami dan menyedari bahawa mungkin bagi kita untuk menjalani dunia matriks? Adakah kita akan menemui jawapannya sebelum kita mematikannya?

Dunia Matrix Mungkin Nyata, Kita Sedang Menjalaninya Dunia Matrix Mungkin Nyata, Kita Sedang Menjalaninya Reviewed by thecekodok on 6:13:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.