Google bersiap sedia untuk kembali bekerja pada bulan April

 


Google dilaporkan telah memberitahu pekerjanya mengenai rancangan untuk sebahagian mereka kembali ke pejabat pada bulan April.

"Sepertinya kami akan mula menyambut pekerja Google kembali di beberapa pejabat AS kami secara sukarela," tulis Google dalam e-mel yang dipetik dari Engadget.


Google mengatakan pembukaan semula pejabat akan bergantung pada kriteria khusus yang merangkumi peningkatan ketersediaan vaksin dan kecenderungan penurunan dalam kes COVID-19, tetapi juga tidak memerlukan pekerja divaksinasi.


Tahun lalu, Google mengembalikan pekerja, memberikan faedah untuk membeli peralatan yang diperlukan, dan sebagainya. Ini berterusan selama setahun. Kemudian pada satu ketika, Google juga mempertimbangkan untuk membuka semula pejabat seawal Julai 2020. Namun, penyebaran COVID-19 menyebabkan rancangan itu ditangguhkan dan Google menutup sebahagian besar aktivitinya di pejabat.


Sejauh ini, strategi untuk membuka pejabat Google dijadualkan dilakukan selewat-lewatnya pada bulan September. Namun, walaupun ada lebih banyak orang yang diberi vaksin, aktiviti pejabat akan berjalan lancar dan meminimumkan risiko penularan.

Google bersiap sedia untuk kembali bekerja pada bulan April Google bersiap sedia untuk kembali bekerja pada bulan April Reviewed by thecekodok on 2:09:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.