Ini adalah permainan termahal di dunia, harganya USD 660 ribu!

 


Permainan Super Mario Bros untuk konsol NES secara rasmi disenaraikan sebagai permainan termahal di dunia setelah dijual dengan harga USD 660 ribu dalam lelongan di Heritage Auctions.

Permainan untuk konsol lama dijual dalam keadaan tertutup, dan dijual empat kali lebih mahal daripada permainan termahal di dunia sebelumnya. Yaitu apabila salinannya dimeteraikan Super Mario Bros. 3 dijual dengan harga USD 156 ribu.


Siri permainan Super Mario Bros sering dijual dengan harga yang sangat tinggi. Contohnya pada bulan Julai 2020, salinan Super Mario Bros. dijual dengan harga USD 114 ribu, dan sebelumnya pada bulan Februari 2019 terdapat juga salinan permainan yang dijual dengan harga USD 100 ribu.



Sebenarnya, apa yang istimewa dari permainan ini, yang dijual dengan harga hampir USD 660 ribu? Berikut adalah penerangan Super Mario Bros. menurut Heritage Auctions.


"Kopi ini tidak hanya ditutup dengan plastik, lengkap dengan penyangkut kadbod, tetapi juga kopi Super Mario Bros tertutup yang pernah kami tawarkan. Ini adalah satu-satunya versi Super Mario Bros ke-4 yang pernah dihasilkan, dan masa pengeluaran itu sendiri adalah sangat tinggi. pendek, "tulis mereka.


Pada tahun 2020, permainan langka Super Mario Bros. 3 secara rasmi menjadi permainan termahal di dunia setelah menjual USD 156 ribu dalam lelongan yang diadakan oleh Heritage Auctions.


Permainan ini dari tahun 1990 dijual dalam keadaan tertutup. Lelong dimulakan dengan harga USD 62,500 dan 20 pembida terlibat dalam lelongan tersebut.


Berdasarkan keterangan Heritage Auctions, harga permainan Super Mario Bros 3 yang hebat ditentukan oleh beberapa faktor. Pertama ialah reka bentuk kotak yang jarang berlaku, di mana perkataan 'Bros.' berada di sebelah kiri dan sedikit menutupi tangan Mario. Versi penutup permainan kemudian memindahkan perkataan ke kanan.

Ini adalah permainan termahal di dunia, harganya USD 660 ribu! Ini adalah permainan termahal di dunia, harganya USD 660 ribu! Reviewed by thecekodok on 4:40:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.