Lebih Banyak Pengguna Snapchat di Android Daripada iOS


 Syarikat induk Snapchat akhirnya menuai faedah dengan membantu aplikasi sepenuhnya pada Android. Dalam laporan hasilnya Snap mendedahkan bahawa pengguna kebanyakan menggunakan Andoird dan bukannya iOS.

Dilaporkan pada suku pertama 2021 Snapchat mencapai 280 juta pengguna aktif setiap hari, meningkat 22% dari tahun ke tahun.


"Tonggak penting yang mencerminkan nilai jangka panjang pelaburan yang kami buat untuk membina semula aplikasi Android kami," kata CEO Snap, Evan Spiegel.


Sebelumnya, Snapchat pada mulanya hanya dilancarkan pada peranti iOS dan melancarkan aplikasi Android pertamanya pada tahun 2012. Pasukan ini kemudian menghabiskan lebih dari satu tahun untuk membina semula aplikasi tersebut agar sesuai dengan aplikasi iOSnya.


Ketika aplikasi Android berkembang, Snapchat sepenuhnya fokus pada pengguna Android. Akhirnya dikeluarkan versi terakhir aplikasi pada tahun 2019, menjadikan aplikasi lebih berfungsi dan dapat diakses oleh pengguna global.


Syarikat itu mengatakan pertumbuhannya juga mendorongnya untuk melabur dalam kandungan di luar negara. Spiegel mengetengahkan acara Snap Original syarikat yang dilancarkan di India pada bulan Mac serta usahanya untuk meningkatkan sokongan bahasa dan penyetempatan ciri.


Menariknya, aplikasi sosial baru seperti Clubhouse khususnya terus dilancarkan di iOS pada awalnya dengan mengorbankan potensi pasaran Android di dalam dan luar negara.

Lebih Banyak Pengguna Snapchat di Android Daripada iOS Lebih Banyak Pengguna Snapchat di Android Daripada iOS Reviewed by thecekodok on 4:58:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.