Liga Perdana Memastikan Boikot Semua Media Sosial, Mengapa?


 Liga Perdana Inggeris, Liga Bola Sepak Inggeris dan Liga Super Wanita akan bersatu untuk memboikot semua platform media sosial. Boikot akan diadakan selama empat hari dengan tujuan memerangi gangguan dan diskriminasi yang sering berlaku di media sosial.

Boikot akan bermula pada 30 April. Badan induk Persatuan Bola Sepak dan yang lain juga akan terlibat dalam menyokong tindakan ini. Harapannya adalah bahawa syarikat media sosial terjebak dan akan membuat perbezaan.


"Boikot ini menandakan kemarahan kita secara kolektif. Media sosial semasa dengan sedih adalah media untuk gangguan toksik. Dengan melepaskan diri dari mereka, kami memberi isyarat kepada pihak berkuasa. Kami memerlukan tindakan anda. Kami memerlukan anda membuat perubahan," kata Sanjay Bhandari, ketua. Tendangnya.


"Kami memerlukan syarikat media sosial untuk menjadikan platform mereka sebagai persekitaran yang kurang mesra bagi penghina daripada keluarga bola sepak," tambahnya.


Banyak pemain Liga Perdana Inggeris menjadi sasaran perkauman di media sosial seperti Facebook, Instagram dan Twitter. Setakat ini, tindakan syarikat media sosial dalam mengatasinya dianggap tidak mencukupi.


"Pemain banyak disalahgunakan dan kita perlu melawannya. Boikot ini adalah perkara yang baik untuk melakukannya. Adalah baik kita bersama-sama dalam hal ini," kata penyerang kelab Brighton, Neal Maupay yang baru-baru ini diusik di media sosial.


Beberapa waktu lalu, legenda pasukan kebangsaan Arsenal dan Perancis, Thierry Henry memadamkan seluruh akaun media sosialnya sebagai tanda protes. Sementara itu, Liverpool mengatakan bahawa gangguan di media sosial mesti dihentikan berikutan penghinaan terhadap Sadio Mane, Trent Arnold dan Naby Keita.


"Bola sepak Inggeris tidak akan bertolak ansur dengan sebarang bentuk diskriminasi. Kami meminta organisasi dan individu untuk bergabung dengan kami dalam boikot media sosial sementara ini untuk menunjukkan solidariti dan menyatukan mesej," kata Edleen John, pengarah persamaan FA.

Liga Perdana Memastikan Boikot Semua Media Sosial, Mengapa? Liga Perdana Memastikan Boikot Semua Media Sosial, Mengapa? Reviewed by thecekodok on 4:13:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.