Melihat Resolusi di YouTube Kini Dapat Dikendalikan


YouTube adalah aplikasi streaming video yang paling popular di dunia, dan banyak dari kita bergantung padanya untuk berita dan hiburan harian. Namun, tidak semua pengguna mempunyai pilihan atau keperluan yang sama dalam menentukan kualiti video yang akan disiarkan.

Oleh itu, YouTube telah melancarkan sekumpulan kawalan kualiti streaming yang lebih komprehensif yang membolehkan pengguna menyesuaikan pengalaman menonton video mereka.


Hingga kini, pengguna hanya mempunyai pilihan untuk memilih kualiti siaran secara manual atau automatik, yang secara automatik mengubah kualitasnya sesuai dengan kecepatan sambungan Internet.



Kawalan baru menawarkan sekumpulan pilihan kawalan yang lebih terperinci dan menyesuaikan diri dengan pilihan pengguna yang jauh lebih besar untuk empat pilihan.


Yang pertama adalah kualiti gambar yang tinggi yang menggunakan lebih banyak data untuk memberikan grafik yang lebih berkualiti. YouTube belum membuat pengesahan, tetapi kemungkinan akan membawa 720p ke atas.


Tetapi jika pengguna menggunakan data yang terhad, mereka dapat memilih pilihan kedua, yaitu Quota saver. Pilihan automatik ini masih ada dan akan menyesuaikan kualiti streaming secara dinamik mengikut lebar jalur.


Akhirnya, terdapat pilihan Lanjutan yang membolehkan pengguna memilih resolusi tertentu untuk memainkan video dan dapat menetapkan resolusi setinggi 4K.


Malangnya, pilihan terakhir harus diaktifkan untuk setiap video secara individu sehingga pengguna tidak dapat memilih untuk memainkan semua video pada resolusi tertentu secara lalai.


Kawalan penstriman baru nampaknya tersedia secara meluas untuk pengguna Android dan iOS. Sekiranya anda belum melihatnya, cuba kemas kini aplikasi YouTube melalui Play Store atau dapatkan kemas kini Mirror APK terkini seperti yang dilaporkan oleh  Android Police.

Melihat Resolusi di YouTube Kini Dapat Dikendalikan Melihat Resolusi di YouTube Kini Dapat Dikendalikan Reviewed by thecekodok on 4:17:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.