Microsoft Menerima Kontrak Ketenteraan AS, Membuat HoloLens

 


Microsoft memenangi kontrak untuk membekalkan alat dengar HoloLens kepada Tentera Darat AS. Kontrak bernilai USD 21.88 bilion selama 10 tahun.

Dipetik dari CNBC, Sabtu (3/4/2021) akan ada sekitar 120 ribu unit HoloLens yang akan dibekalkan oleh Microsoft kepada tentera. Microsoft telah bekerjasama dengan Angkatan Darat AS sejak tahun 2018, dan tentera telah menguji alat dengar Sistem Peningkatan Visual Bersepadu (IVAS) selama dua tahun terakhir.


"Sistem ini juga memanfaatkan augmented reality dan pembelajaran mesin untuk membolehkan persekitaran latihan yang merupakan gabungan antara realiti dan ruang siber sehingga Pasukan Tempur Dekat (CCF) dapat berlatih sebelum melibatkan musuh," kata pernyataan Angkatan Darat AS.



Pada bulan Februari, Angkatan Darat AS mendedahkan bagaimana versi terbaru HoloLens lebih sukar. Versi sebelumnya dikritik kerana kekurangan sensor dan prestasi GPS, dan Microsoft kini membuat masalah besar.


Microsoft pada mulanya memenangi kontrak $ 479 juta untuk membekalkan Tentera Darat AS dengan HoloLens versi 2018. Pada masa itu, langkah ini mendapat tentangan kuat dari beberapa pekerja Microsoft, jadi CEO Satya Nadella masuk untuk bertindak balas.


Namun, itu tidak menghalang Jabatan Pertahanan Amerika Syarikat dan Microsoft untuk bekerjasama dalam versi alat dengar terbaru ini.


"Microsoft telah bekerjasama rapat dengan Angkatan Darat AS selama dua tahun terakhir, dan bersama-sama kami mempelopori reka bentuk yang dirancang khusus untuk askar, untuk memungkinkan pembuatan prototaip produk dengan cepat, untuk 'mempersenjatai' tentera dengan alat dan kemampuan yang diperlukan untuk mencapai misi. mereka, "kata pencipta HoloLens, Alex Kipman.


Sejak versi kedua HoloLens dilancarkan pada tahun 2019, belum ada perubahan ketara pada alat dengar ini. Microsoft secara beransur-ansur mula meningkatkan sisi perkakasan dan perisian HoloLens.

Microsoft Menerima Kontrak Ketenteraan AS, Membuat HoloLens Microsoft Menerima Kontrak Ketenteraan AS, Membuat HoloLens Reviewed by thecekodok on 4:24:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.