Netizen Membiasakan Membeli-belah dan Menyumbangkan Ramadan dengan Menggunakan Wang Digital


Wang digital adalah kaedah pembayaran yang paling digemari oleh netizen ketika melakukan jual beli pada bulan Ramadhan. Mereka juga menderma dengan menggunakan wang digital. Sekurang-kurangnya itulah kesimpulan penyiasatan ShopeePay.


Siasatan yang dilakukan oleh ShopeePay pada tahun 2021 mendapati pelbagai pilihan dan keutamaan bagi rakyat Malaysia, terutama di bandar-bandar besar untuk bulan Ramadhan dan Idul Fitri tahun ini.




Dari laporan tersebut, wang digital dipilih sebagai kaedah pembayaran yang paling disukai (80%) untuk jual beli untuk tujuan Ramadan dan Idul Fitri. Selain itu, diskaun (87%) dan pulangan tunai (67%) adalah promosi yang paling dinantikan. Penyelidikan ini mendasari kehadiran kempen Tawaran Ramadan Besar ShopeePay dan pelbagai tawaran menarik yang dikemukakan.




Di ShopeePay, kami tidak pernah berhenti untuk mengetahui apa yang pengguna perlukan untuk memberikan pengalaman perdagangan terbaik dan tawaran paling menarik. Kami berharap kempen Tawaran Ramadan Hebat ShopeePay yang disatukan dalam talian dan luar talian dapat memudahkan pengguna membeli-belah untuk Ramadan dan Idul Fitri yang mereka perlukan dan nikmati. Lebaran walaupun tanpa pulang.




"Selain itu, kempen ini juga merupakan dukungan berkelanjutan kami dalam mendorong pemulihan ekonomi nasional dengan memungkinkan para pebisnis meningkatkan keterlihatan dan memenuhi kebutuhan penggunanya," lanjutnya.




Siasatan ShopeePay juga mendapati bahawa, walaupun membeli-belah dalam talian sangat cenderung untuk memenuhi keperluan Ramadan dan Idul Fitri (58%), belanja dalam talian masih diminati (42%).




Sebaliknya, makanan dan minuman (94%), keperluan memasak dan isi rumah (78%), produk / perkhidmatan sokongan kesihatan (58%), pakaian (45%), penjagaan diri & kulit (31%), dan keperluan hiburan seperti sebagai permainan. dan perkhidmatan dalam talian (21%) adalah keperluan keutamaan orang ramai untuk bulan Ramadan. Hasil yang serupa berlaku untuk tujuan lebaran.




Oleh itu, ShopeePay Big Ramadhan menawarkan kerjasama dengan beratus-ratus peniaga mulai dari Alfamart, Nanny's Pavillon, Sour Sally, Gulu Gulu, Auntie Anne's, Alodokter, D'COST, Pan & Co, anteraja, Clairmont, Ice Hill, Burger King, Tiger Sugar , Maxx Coffee, Happy Lemon, Sociolla, Chocochips, Ximpay, by.U dan UPoint.




Selain keperluan untuk berbelanja, bulan Ramadhan adalah sinonim dengan berkongsi keberkatan dan kebahagiaan. Laporan ShopeePay mendapati bahawa majoriti responden mengatakan bahawa bersedekah adalah keutamaan (97%) pada bulan suci ini.




Lebih daripada 60% memilih untuk bersedekah secara dalam talian melalui pelbagai institusi yang dipercayai. Bukan hanya itu, majoriti responden (94%) juga berminat menggunakan wang digital sebagai alat untuk menyalurkan sumbangan atau sedekah mereka.




Kesungguhan masyarakat dalam menggunakan wang digital akan menjadi lebih jelas jika hasil penyelidikan juga menunjukkan bahawa wang digital adalah kaedah perkongsian yang paling mudah, paling selamat dan selesa untuk saudara dan saudari, terutama semasa pandemi (80%).




Semasa lebaran dapat menjadi peluang untuk mempercepat penyuntingan kewangan. Penyelidikan yang kami lakukan dengan ShopeePay menunjukkan bagaimana pembayaran digital telah menjadi bahagian penting dalam gaya hidup orang. Dari keperluan membeli barang sepanjang hari, hingga keperluan yang lebih spesifik seperti derma dan.

Netizen Membiasakan Membeli-belah dan Menyumbangkan Ramadan dengan Menggunakan Wang Digital Netizen Membiasakan Membeli-belah dan Menyumbangkan Ramadan dengan Menggunakan Wang Digital Reviewed by thecekodok on 9:08:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.