Niat! YouTuber ini Membuat GPU RTX 4090 untuk Hari April Mop

 


Seorang YouTuber bernama Kasper Andersen membuat lelucon Hari Mop April dengan niat terbaik untuk membuat GPU RTX 4090.

Untuk makluman, setakat ini GPU kelas pengguna yang paling unggul adalah RTX 3090. Nvidia mengesyorkan menggunakan bekalan kuasa 750W untuk slot GPU 2.5 (versi Edisi Pengasas) dengan dua peminat ini.


Nah, Andersen membuat RTX 4090 yang menurutnya menggunakan tenaga 1000W, mempunyai 12 kipas, dan 48GB VRAM. Kerana penggunaan kuasa GPU yang besar, terdapat dua palam kuasa AC di bahagian belakang, yang menyertakan sejumlah port HDMI dan Display Port yang ada.



"Port ini menghilangkan keperluan untuk anda mengganti bekalan kuasa untuk PC," kata Andersen ketika menjelaskan kewujudan kedua-dua plag kuasa AC pada GPU.


Pada 'GPU' ia menjadikannya sangat meyakinkan dari bentuknya. Reka bentuknya serupa dengan barisan RTX 3000 yang ada. Malah, dia malah membuat 'benchmark perisian' yang mencatatkan kadar bingkai hingga 23 ribu.


Ketika sistem dengan 'RTX 4090' dihidupkan, meja Andersen mulai bergegar, dan bahkan menumpahkan minuman di atas meja. Akhirnya, dia menggunakan pita saluran untuk mengurangkan getaran GPU.


Selain RTX 4090, Andersen juga memamerkan RTX 4090 Ti yang mempunyai empat GPU yang dihubungkan melalui SLI dan hanya mengambil empat slot PCIe. Sebelumnya dia juga membuat video serupa untuk permainan GPU Intel Xe.


Andersen, melalui akaun YouTube Captains Workspace, setakat ini hanya mempunyai lima video di akaun tersebut. Setiap video disiarkan pada 1 April, dikenali sebagai jenaka untuk Hari April Mop.

Niat! YouTuber ini Membuat GPU RTX 4090 untuk Hari April Mop Niat! YouTuber ini Membuat GPU RTX 4090 untuk Hari April Mop Reviewed by thecekodok on 2:15:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.