Nilai Belanja Aplikasi Tembus USD 32 bilion pada Q1 2021

 


Analisis aplikasi mudah alih dan firma penyelidikan App Annie mengeluarkan laporan terbarunya yang mendedahkan bahawa pengguna mudah alih telah membelanjakan sebanyak USD 32 bilion  untuk pembelian dalam aplikasi pada suku pertama 2021.

Angka ini dicatat sebagai suku terbesar, yang meningkat 40% dari suku yang sama pada tahun 2020. Peningkatan ini berlaku disebabkan oleh kesan besar wabak COVID-19 di pasaran aplikasi.


Aplikasi Anie mendapati banyak orang memuat turun permainan serta streaming video dan aplikasi media sosial. Pasaran mula berkembang lebih cepat dari sebelumnya kerana ini, dengan pengguna telefon pintar membelanjakan USD 9 bilion lebih pada suku pertama 2021 berbanding tahun sebelumnya.



Kesan wabak itu juga memberi berkat kepada Apple App Store, yang mempunyai penjualan lebih dari $ 1.8 bilion dari musim cuti lalu. Angka ini merangkumi penjualan rekod USD 540 juta untuk Hari Tahun Baru tahun ini ..


Pengguna membelanjakan sejumlah rekod sepanjang musim cuti, dengan App Store memperoleh sekitar USD 200 bilion untuk pembangun sejak debutnya pada tahun 2008. Itu kira-kira 40% lebih tinggi daripada pada tahun 2019. Apple mengatakan bahawa ia mempunyai sekitar 90 juta pengguna aktif bulanan di Apple Books aplikasi.


"Sekarang lebih dari sebelumnya, pelanggan di seluruh dunia telah mendapat inspirasi dan nilai dalam luas dan kualiti perkhidmatan Apple, yang mempengaruhi kehidupan mereka besar dan kecil setiap hari," kata Naib Presiden Kanan Apple Perisian dan Perkhidmatan Internet Eddy Cue.


Cue berkata syarikat itu sangat optimis ke mana ia pergi.

Nilai Belanja Aplikasi Tembus USD 32 bilion pada Q1 2021 Nilai Belanja Aplikasi Tembus USD 32 bilion  pada Q1 2021 Reviewed by thecekodok on 4:20:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.