OPPO Menjemput untuk Berkongsi Momen 1 Billion Warna Melalui 2121 Fotografi Masa Depan

 


OPPO baru-baru ini memperkenalkan kempen 2121 Future Photography Project. Kempen ini mengajak orang-orang di seluruh dunia untuk menangkap dan berkongsi kenangan hidup melalui foto dan mesej yang dipaparkan di Instagram dengan hashtag # DearFuture2121 dan #ShotOnOPPO.

Kempen ini dilancarkan secara rasmi oleh Duta Jenama OPPO Global dan pelakon pemenang Anugerah Akademi Eddie Redmayne menerusi video yang dimuat naik ke akaun Youtube OPPO. Ketua Pegawai Kreatif OPPO , Patrick Owen, menjelaskan bahawa kempen ini bertolak dari detik-detik sederhana yang dapat mengilhami foto yang mewakili keindahan 1 bilion warna yang bermakna.


"Sebagai contoh, mengambil gambar dengan saudara-mara atau persekitaran semula jadi yang indah di sekitar kita. Beberapa tahun kebelakangan ini juga telah menghadirkan banyak cabaran yang akan menjadi sebahagian daripada sejarah kita dan foto-foto ini dapat menjadi bukti kekuatan manusia," katanya dalam satu kenyataan bertulis , Khamis (29 / 4/2021)



"Kempen Fotografi Masa Depan 2121 mengajak orang untuk mengabadikan kenangan hidup yang mempunyai arti penting dan masih mempunyai harapan terbaik untuk masa depan, 100 tahun dari sekarang," tambahnya.


Selanjutnya, Patrick Owen mengatakan bahawa OPPO percaya bahawa saat-saat berharga ada di sekitar kita, bila-bila masa dan di mana sahaja. Oleh itu, OPPO mengajak semua pencinta OPPO dan pengguna telefon pintar pada umumnya untuk segera menangkap dan berkongsi kenangan istimewa mereka melalui kempen Fotografi Masa Depan 2121.


"Muat naik seberapa banyak foto tema sebagai 'Kepentingan Manusia' atau 'Alam' bersama dengan pesanan ringkas untuk masa depan atau kisah di sebalik foto di IG Feed, sebutkan dan tandakan akaun @OPPO, sertakan hashtag # DearFuture2121 # OPPO dan khusus untuk pengguna. OPPO menambah #ShotOnOPPO, "katanya.


"OPPO akan memilih tiga pemenang dengan foto terbaik yang berhak mendapatkan satu unit OPPO Find X3 Pro setiap satu dan karya mereka akan dipamerkan di Terminal 3 LED Bandara Soekarno-Hatta. Semua muat naik foto ditunggu selewat-lewatnya pada 20 Jun, 2021 dan maklumat lengkap boleh melayari akaun tersebut. Instagram @OPPO, "sambungnya.


Sementara itu, Duta Jenama OPPO Global dan pelakon pemenang Anugerah Akademi Eddie Redmayne juga telah mengambil bahagian dalam kempen ini dengan merakam saat-saat terindah yang dia rasakan menggunakan OPPO Find X3 Pro.


Dia mengatakan bahawa banyak orang mengatakan gambar atau foto dapat menceritakan pelbagai kisah, bahkan ada yang kehilangan kata-kata. Malah perkara kecil dan sederhana kadangkala memberi kesan besar.


"Momen yang tidak dapat dilupakan dalam foto dikongsi dengan orang tersayang dan disimpan untuk kenangan masa depan. Dengan foto, kita dapat mengetahui apa yang berlaku sekarang di masa depan, menjadikan orang mengingati kita pada saat-saat terbaik," katanya.


Untuk meningkatkan penyertaan dalam Proyek Fotografi 2121, OPPO juga telah meluncurkan video kampanye lokal yang merangkumi Duta Jenama OPPO Nicholas Saputra.


Dalam video yang dimuat naik ke akaun IG @OPPO dan Youtube OPPO , Nicholas Saputra berkesempatan untuk menceritakan tentang keindahan saat-saat di sekelilingnya dan menangkapnya menggunakan OPPO Find X3 Pro.


"Terdapat keindahan dalam perkara-perkara sederhana seperti jalan-jalan kota yang kita lalui setiap hari, petang yang sejuk dengan keluarga, dan banyak lagi. Dalam 100 tahun akan datang, ingatan inilah yang ingin saya kongsi dengan dunia. Bagi saya, ia akan menjadi sangat bermakna sekiranya kita dapat berkongsi kisah hari ini dengan dunia pada masa akan datang, "kata Nicholas Saputra.


Sebagai penghargaan kerana menyertai kempen ini, OPPO telah menyediakan pakej hadiah dan pelbagai anugerah. Setiap peserta berpeluang memenangi salah satu daripada 80 pakej percutian bernilai AS $ 400 untuk bertemu rakan, keluarga, atau terbang ke destinasi impian lain.


200 foto terpilih yang terbaik akan dipaparkan di laman web rasmi dan platform media sosial OPPO Global. 50 pemenang terakhir akan dipilih oleh sekumpulan jurugambar profesional dan foto mereka akan dipaparkan secara eksklusif di laman web rasmi OPPO dan platform media sosial pada akhir kempen.

OPPO Menjemput untuk Berkongsi Momen 1 Billion Warna Melalui 2121 Fotografi Masa Depan OPPO Menjemput untuk Berkongsi Momen 1 Billion Warna Melalui 2121 Fotografi Masa Depan Reviewed by thecekodok on 3:54:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.