Pinterest Sedia Membeli Aplikasi Penyuntingan Foto VSCO

 


Pinterest dilaporkan sedang dalam perbincangan serius untuk membeli VSCO, aplikasi penyuntingan foto yang sering digunakan sebelum memuat naik ke media sosial .

Berdasarkan sumber dengan pengetahuan langsung mengenai hal ini, seperti dikutip dari The Seattle Times, Isnin (5/4/2021) Pinterest dan VSCO masih membincangkan kemungkinan tindakan korporat tersebut.


Pinterest kini mempunyai kapitalisasi pasar sekitar USD 49 miliar. Sementara itu, VSCO telah mengumpulkan dana USD 90 juta dan terakhir bernilai $ 550 juta.

Mengenai khabar angin yang beredar, Pinterest enggan memberikan komen. Sementara itu, jurucakap VSCO Julie Inouye mendedahkan bahawa pihaknya bertemu dengan pelbagai orang.


"Kami selalu bertemu dengan syarikat yang berlainan di seluruh ruang kreatif pada waktu tertentu dan tidak membincangkan khabar angin atau spekulasi," katanya.


VSCO, singkatan dari Visual Supplay Company, adalah sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan yang berfokus pada gambar digital dan suntingan foto. VSCO sering digunakan oleh pengguna, salah satunya adalah untuk posting di media sosial.


VSCO sudah berusia 10 tahun, ia semakin popular sejak wujudnya Instagram. Selalunya dijumpai dalam catatan pengguna termasuk hashtag #vscocam, #vscogood, #vscofilter, atau #vscogirl.


Pinterest adalah rangkaian sosial yang mempunyai konsep perkongsian papan pin maya, di mana pengguna dapat mengumpulkan gambar atau album foto.


Adakah Pinterest akan berjaya memikat dan memperoleh VSCO?

Pinterest Sedia Membeli Aplikasi Penyuntingan Foto VSCO Pinterest Sedia Membeli Aplikasi Penyuntingan Foto VSCO Reviewed by thecekodok on 10:05:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.