Shhh! Siri akan dapat berbisik agar tidak bising


Kadang-kadang kita berada di bilik yang sunyi, tetapi perlu membuat Siri melakukan sesuatu. Bagaimana jika Siri keras? Tenang, nanti Siri dapat berbisik agar tidak bising.

Sebaliknya, jika anda berada di khalayak ramai dan sukar untuk mendengar kata-kata Siri, pembantu maya pada peranti iOS ini dapat berteriak dengan kuat sehingga lebih senang didengar.


Keupayaan ini belum pasti apabila ia tersedia. Ini bukan dalam waktu dekat, tetapi apa yang pasti adalah rancangan yang mungkin akan direalisasikan sesuai dengan keterangan mengenai paten terbaru yang diajukan oleh Apple.


Dipetik dari Apple Insider, paten ini menjelaskan bahawa pada masa akan datang, Siri dapat memodulasi kelantangan dan pertuturan berdasarkan faktor persekitaran. Ini bermakna suatu hari nanti Siri dapat bercakap dengan lebih kuat atau lebih kuat bergantung pada keadaan bilik.


Fungsi ini juga dapat ditentukan dengan cara kita bercakap dengan Siri. Jadi jika kita berbisik, Siri juga akan berbisik kembali. Sekiranya kita berteriak, Siri menganggap dia berada di tempat yang bising sehingga dia akan berteriak kembali.


Sejauh ini, kerana berita ini hanya dalam bentuk paten, kami tidak dapat mengesahkan bahawa rancangan ini akan 100% direalisasikan oleh Apple. Tetapi Apple bukanlah yang pertama memikirkan fungsi seperti ini.


Amazon sudah mempunyai ciri serupa untuk pembantu digitalnya, Alexa. Jadi jika nanti kemampuan ini ada di Siri, nampaknya Apple berusaha mengejar ketinggalan.

Shhh! Siri akan dapat berbisik agar tidak bising Shhh! Siri akan dapat berbisik agar tidak bising Reviewed by thecekodok on 12:47:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.