Suami dan isteri mempunyai aset USD2.5 bilion berkat Aplikasi Canva

 


Aplikasi Canva semakin popular kerana mudah bagi orang awam untuk mengerjakan pelbagai reka bentuk. Pasangan suami isteri yang membuatnya semakin kaya.

Melanie Perkins, 33 tahun, dan suaminya, Cliff Obrecht, yang mengasaskan Canva pada tahun 2013. Perkins adalah orang yang mempunyai idea pertama dan hari ini, dia adalah antara orang terkaya di Australia dan dunia, dengan aset di berkisar USD 2,5 bilion

Namun, layanan suaminya membesarkan Canva tidak dapat diabaikan dan tentu saja, harta itu milik bersama. Perkins adalah salah satu tokoh termuda terkaya di Tanah Kanguru dan telah berada dalam Daftar Kaya selama dua tahun berturut-turut, yang merangkumi orang terkaya di sana.


Perkins bahkan mempunyai cita-cita untuk menjadikan Canva sebagai salah satu syarikat paling berharga di dunia. Seperti yang dia sebutkan sebelumnya, dalam wawancara baru-baru ini, Perkins memberitahu bahawa asal usul Canva adalah untuk memudahkan orang merancang.


"Perisian seperti dulu dan rumit, memerlukan satu semester untuk belajar di mana butang berada. Pada masa yang sama, Facebook cepat dan mudah digunakan, semua orang menggunakannya. Saya juga percaya bahawa pada masa akan datang, tidak lagi sukar untuk mengusahakan reka bentuk, "kata Perkins.


\Daily Mail, Khamis (1/4/2021) wanita kelahiran Perth ini mengakui bahawa dia tidak mempunyai pengalaman perniagaan atau pemasaran ketika dia mendirikan Canva. Namun, justru karena kurangnya pengalamannya, dia memberinya keberanian dan keyakinan untuk memulai dari awal.


"Kebiadaban kita dalam beberapa hal sebenarnya membantu. Sekiranya saya tahu segalanya, itu akan lebih menakutkan," jelasnya.


Pasangan muda berjaya mengejutkan para pelabur dengan idea Canva, sehingga dana berjuta-juta dolar mengalir masuk. Pada tahun 2012, lembaga pengarah telah ditambahkan oleh pengasas bersama lain, Cameron Adams.


Pada fasa pendanaan awal, syarikat itu menerima USD 1.5 juta. Pada tahun 2013, orang ramai melancarkan Canva. Lama kelamaan, Canva berjaya menarik sebilangan besar pengguna kerana kemudahan penggunaan dan kualitinya.

Suami dan isteri mempunyai aset USD2.5 bilion berkat Aplikasi Canva Suami dan isteri mempunyai aset USD2.5 bilion  berkat Aplikasi Canva Reviewed by thecekodok on 6:14:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.