Tertangkap Menggunakan Akaun Menantu, Facebook Melarang Donald Trump untuk Kedua Kali

 


Donald Trump dikeluarkan dari Facebook untuk kali kedua setelah Media Matters for America mempersoalkan penampilan Trump di akaun Facebook menantunya Lara Trump.

Facebook kini telah menghapus video wawancara mantan Presiden AS yang disiarkan oleh akaun menantunya, Lara Trump, isteri Eric Trump.


Lara menyiarkan tangkapan skrin e-mel yang nampaknya berasal dari Facebook, mengatakan bahawa video wawancara telah dikeluarkan kerana menetapkan panggung bagi Donald Trump. E-mel itu juga memberi amaran bahawa akaun akan dibatasi jika mereka terus menghantar kandungan yang serupa.



Dikutip dari The Verge, Donald Trump dilarang menggunakan Facebook sejak serangan di Gedung Capitol AS pada 6 Januari. Bukan hanya Facebook, berikutan kejadian itu, kebanyakan platform media sosial melarang Trump.


Ini bukan kali pertama Trump mencari jalan keluar untuk melarang larangan itu dan cuba menyuarakan suaranya di media sosial. Sebelum ini, Twitter juga melarang beberapa akaun yang berkaitan dengan Trump untuk menyiarkan penyata.

Tertangkap Menggunakan Akaun Menantu, Facebook Melarang Donald Trump untuk Kedua Kali Tertangkap Menggunakan Akaun Menantu, Facebook Melarang Donald Trump untuk Kedua Kali Reviewed by thecekodok on 11:00:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.