Tim Cook membuka masa depannya di Apple


 Tim Cook telah berkhidmat sebagai CEO Apple selama sepuluh tahun sejak menggantikan Steve Jobs pada tahun 2011. Dalam wawancara dengan wartawan Kara Swisher, Cook membuka masa depannya di Apple.

Setelah menghabiskan satu dekad sebagai pemimpin Apple, Cook mengatakan tidak mungkin dia akan kekal di tempatnya dalam 10 tahun akan datang.


"10 tahun dari sekarang? Mungkin tidak," kata Cook seperti dikutip oleh Business Insider, Rabu (7/4/2021).



"Saya dapat mengatakan bahawa saya merasa hebat sekarang. Dan tarikhnya belum ditetapkan. Tetapi 10 tahun dari sekarang adalah masa yang lama, dan mungkin tidak 10 tahun," tambahnya.


Cook telah bersama Apple selama lebih dari 20 tahun. Dia kemudian dipilih sebagai CEO setelah Steve Jobs melepaskan jawatannya pada tahun 2011 kerana sakit.


Sejak itu, Cook telah menjadi wajah syarikat dan mempamerkan iPhone, Apple Watch dan produk Apple yang lain. Dia juga memimpin Apple menjadi syarikat dengan nilai lebih dari USD 2 trilion.


Tetapi sekarang Cook berumur 60 tahun. Secara semula jadi, dia tidak ingin sibuk menguruskan salah satu syarikat terbesar di dunia pada usia 70 tahun.


Nampaknya Cook akan bertahan selama beberapa tahun lagi sambil memikirkan bakal pengganti. Tahun lalu, Bloomberg mengatakan Apple mula memikirkan rancangan penggantian dengan beberapa calon CEO termasuk Jeff Williams dan John Ternus.


Pada akhir wawancara, Cook kemudian ditanya apa yang akan dia lakukan setelah meninggalkan Apple. Nampaknya, dia tidak tahu jawapannya.


"Saya tidak tahu kerana saya sangat menyukai syarikat ini, jadi sukar untuk membayangkan hidup saya tanpanya. Oleh itu, saya rasa saya tidak akan tahu sehingga saya tidak berada di sini lagi," katanya.

Tim Cook membuka masa depannya di Apple Tim Cook membuka masa depannya di Apple Reviewed by thecekodok on 4:16:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.