Tsunami Corona di Kampung Halaman , Bos Google: Mengerikan!


 India menghadapi ribut virus Corona, di mana jumlah penderita dan angka kematian terus meningkat. Ini menjadi perhatian banyak pihak, termasuk Ketua Pegawai Eksekutif Alphabet dan Google, Sundar Pichai dari India.

Sundar dilahirkan dan dibesarkan di India, walaupun sekarang dia memegang kewarganegaraan Amerika Syarikat. Dia mengakui bahawa dia hancur dengan apa yang berlaku di kampung halamannya.


"Situasi di sana sangat mengerikan dan melihatnya menghancurkan hati saya. Saya rasa, yang terburuk masih akan datang," kata Pichai seperti dipetik oleh CNN pada hari Khamis (29/4/2021).


Pichai mengatakan tsunami Corona di India telah mendapat perhatian presiden Amerika Syarikat, Joe Biden, dan akan memberikan bantuan. Google juga telah mengambil tindakan, termasuk memberikan maklumat berguna sehingga dana untuk UNICEF akan disalurkan ke India.


"Dari pihak kami, kami fokus untuk memberikan maklumat yang paling berguna. Terdapat 600 juta orang yang tersambung ke internet dan mereka mencari maklumat mengenai vaksin dan ujian. Oleh itu, kami bekerjasama dengan Kementerian Kesihatan India, memastikan kami dapat dapatkan maklumat yang tepat, "kata Pichai.


Dia juga menekankan pentingnya vaksin diedarkan secara merata ke seluruh dunia. "Kami perlu bekerja keras untuk memastikan kami dapat mengakses bekalan vaksin di seluruh dunia secepat mungkin," tambah bos Google.


Sundar dilahirkan di bandar selatan Chennai, India. Dia dibesarkan di sebuah apartmen dua bilik dengan ibu bapa dan abangnya.


Otak yang cemerlang sejak kecil. Dia berjaya menjadi universiti berprestij di India, Institut Teknologi India Kharagpur yang mengambil jurusan metalurgi. Sundar lulus pada tahun 1993 dengan markah tinggi dan berjaya mendapat biasiswa Sarjana dari Universiti Stanford.


Sundar memiliki MS dari Universiti Stanford dan MBA dari University of Pennsylvania. Semasa kuliah, dia berpacaran dengan seorang wanita bernama Anjali yang menjadi isterinya.


Pada tahun 2004, lelaki yang tenang ini melamar pekerjaan di Google. Sejak penerimaannya, pencapaiannya selalu cemerlang, jadi dia akhirnya dilantik sebagai CEO Google pada tahun 2015.

Tsunami Corona di Kampung Halaman , Bos Google: Mengerikan! Tsunami Corona di Kampung Halaman , Bos Google: Mengerikan! Reviewed by thecekodok on 6:13:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.