Ciri Baru Grab Melancarkan Komunikasi Pedagang dengan Pengguna

 


Grab terus mengembangkan banyak ciri baru untuk memenuhi keperluan pengguna dan rakan kongsi. Salah satunya adalah ciri berbual dengan pengguna melalui aplikasi GrabMerchant.

Dengan ciri ini, peniaga dapat berkomunikasi secara langsung dengan pengguna. Sebagai contoh, pedagang GrabFood dapat segera memberitahu pengguna jika menu atau ramuan tidak tersedia, tanpa harus melalui pemacu sebagai perantara.


"Pesanan yang salah atau tidak mencukupi adalah salah satu daripada lima masalah pengguna utama kami," kata Ketua Pedagang Produk Grab Shashank Kohli, dalam sesi Grab Tech Insider, Khamis (27/5/2021).



"Oleh itu dengan membina ciri sembang ini, kami berharap dapat memudahkan perbualan antara peniaga dan pengguna untuk meningkatkan pengalaman kedua-dua pihak," lanjutnya.







Pada masa ini ciri ini masih dikembangkan oleh Grab dan akan dilancarkan ke semua negara di mana Grab beroperasi dalam waktu terdekat.


Ini adalah salah satu rangkaian ciri yang sedang dikembangkan Grab untuk meningkatkan prestasi pedagang di platformnya. Syarikat yang berpangkalan di Singapura ini juga menyajikan satu ciri yang memudahkan pedagang GrabFood melihat menu popular dan membuat menu kombo dari senarai menu popular.


Selain itu, dengan menggunakan kecerdasan buatan (AI), Grab juga membantu pedagang GrabFood untuk memilih foto berkualiti tinggi dan menarik.


Algoritma Grab dapat mengesan foto berkualiti rendah, misalnya kabur, meregang atau tidak berkaitan dengan makanan. Saat ini fitur ini memiliki ketepatan 85% dalam mendeteksi foto, dan ditingkatkan sebanyak 95%.


"Apabila foto bermutu buruk dikesan, algoritma kami akan memberi tahu penjual secara langsung. Sistem kami juga dapat memperbetulkan foto tersebut jika AI mengenali foto yang melar," katan Kohli.

Ciri Baru Grab Melancarkan Komunikasi Pedagang dengan Pengguna Ciri Baru Grab Melancarkan Komunikasi Pedagang dengan Pengguna Reviewed by thecekodok on 9:13:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.