Facebook Benarkan Teori Virus Corona Buatan Manusia

 


Facebook telah melarang pengguna menyiarkan kandungan yang menyatakan teori bahawa virus Corona adalah buatan manusia atau dibocorkan dari makmal. Sekarang berkaitan dengan perkembangan terkini, syarikat media sosial terbesar telah mencabut larangan tersebut. Kenapa?

Kemudian, beberapa saintis menyebutkan bahawa teori virus Corona yang bocor dari makmal tidak dapat dikesampingkan. Lebih-lebih lagi, pemerintah Amerika Syarikat juga ingin melakukan penyelidikan mendalam mengenai teori ini.


Malah presiden AS Joe Biden mengatakan kepintaran negaranya terpecah antara teori bahawa virus Corona berasal dari semula jadi atau buatan manusia. Dia juga meminta agar siasatan mengenai perkara ini diselesaikan dalam masa 90 hari.



"Amerika Syarikat akan terus bekerjasama dengan rakan-rakan yang berpikiran sama di seluruh dunia untuk menekan China untuk turut serta dalam penyelidikan berdasarkan bukti antarabangsa yang penuh, telus, dan untuk memberikan akses ke semua data dan bukti yang relevan," kata Joe Biden. BBC .


Itulah sebabnya Facebook mengubah peraturan yang dikeluarkan pada bulan Februari, bahawa teori virus Corona adalah tiruan, termasuk maklumat yang menyesatkan sehingga tidak dapat disiarkan oleh pengguna.


"Berkenaan dengan penyelidikan yang sedang berlangsung mengenai asal-usul COVID-19 dan perundingan dengan pakar kesihatan awam, kami tidak lagi menghilangkan tuntutan bahawa COVID-19 adalah buatan manusia dari aplikasi kami," kata seorang jurucakap Facebook ketika disahkan mengenai perubahan peraturan ini.


"Kami akan terus bekerja dengan pakar kesehatan untuk terus mengikuti wabah ini dan secara berkala memperbarui kebijakan kami ketika fakta dan tren baru muncul," tambah seorang jurucakap Facebook.

Facebook Benarkan Teori Virus Corona Buatan Manusia Facebook Benarkan Teori Virus Corona Buatan Manusia Reviewed by thecekodok on 10:27:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.